شناسهٔ خبر: 66903987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اسپانیا،‌ ایرلند و نروژ ، دولت فلسطین را به رسمیت شناختند/ تانک های اسرائیلی به مرکز رفح رسیدند / جنگ اسرائیل در غزه:‌ بیش از 36 هزار کشته

پرچم فلسطین نیز در صبح امروز سه شنبه در خارج از پارلمان ایرلند برافراشته شد.

صاحب‌خبر -

تانک های اسرائیلی به مرکز شهر رفح در جنوب غزه رسیدند.

به گزارش عصرایران، شاهدان به رویترز گفتند چند تانک اسرائیلی امروز سه شنبه به مرکز شهر رفح رسیدند. این اتفاق سه هفته بعد از آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل برای تصرف شهر رفح رخ می دهد.

اسپانیا،‌ ایرلند و نروژ ، دولت فلسطین را به رسمیت شناختند

سه کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند و نروژ، کشور و دولت مستقل فلسطین را که تشکیلات خودگردان آن را اداره می کند و پایتخت آن قدس شرقی است به رسمیت شناخت.

نخست وزیر اسپانیا (پدرو سانچز) امروز سه شنبه گفت کشورش دولت مستقل فلسطین که شامل منطقه غزه و کرانه باختری است و به صورت یکپارچه تحت اداره تشکیلات خودگردان فلسطینی و به پایتختی قدس شرقی است را به رسمیت می شناسد.

او در سخنرانی که از تلویزیون اسپانیا پخش شد گفت دولت مادرید هیچ تغییراتی را در مرزهای فلسطین 1967 قبول نمی کند مگر اینکه همه طرف ها درباره آن توافق کنند. نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد: این تصمیم تاریخی تنها یک هدف دارد. تحقق صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها .

 دولت ایرلند هم امروز سه شنبه اعلام کرد کشور و دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد. این تصمیم در هیات دولت ایرلند تصویب شد.
این اقدام با مخالفت شدید دولت اسرائیل روبه رو شد.

تشیکلات فلسطین از این تصمیم استقبال کرد. دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان)‌ به ریاست محمود عباس در شهر رام الله در کرانه باختری مستقر است. تشکیلات خودگردان هم اکنون حاکمیت غیرکامل در کرانه باختری

نخست وزیر اسپانیا گفت این تنها راه برای حرکت به سمت تنها راه ممکن برای تحقق اینده ای همراه با صلح است. یک کشور فلسطینی که در کنار کشور اسرائیل در صلح و امنیت زندگی کندو.

وزارت خارجه ایرلند قبل از این گفته بود سطح دفتر نمایندگی اش در رام الله کرانه باختری را به سفارت و سطح دفتر دیپلماتیک فلسطین در ایرلند را به سفارت ارتقا خواهد داد.

این سه کشور امیدوارند تصمیم انها دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را به پیروی از این تصمیم وادارد.

وزیر خارج اسرائیل ضمن مخالفت شدید با این تصمیم روز سه نشبه درتوییتر نوشت: "سانچز وقتی به کشور فلسطینی اعتراف می کنی در این صورت تو به تحریک نسل کشی علیه ملت یهودی و در جرایم جنگی دست داری".

پرچم فلسطین نیز در صبح روز سه شنبه در خارج از پارلمان ایرلند برافراشته شد.
نخست وزیر ایرلند به خبرنگاران گفت ملت ایرلند می داند که راه حل دو دولت تنها راه برای برقراری صلح و ثبات برای ملت اسرائیل و ملت فلسطین است.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه ای روز سه شنبه درباره امار جدید کشته ها و زخمی های حمله اسرائیل به غزه اعلام کرد بیش از 36 هزار و 96 فلسطینی کشته و 81 هزار و 136 نفر هم مصدوم شدند. این امار مربوط به حمله اسرائیل به غزه از 7 اکتبر / 15 مهر گذشته تاکنون است.

نظر شما