شناسهٔ خبر: 66903096 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه

رکوردشکنی دلار در بازار رسمی/ طلا صعودی شد؛ سکه تغییر کانال داد

اقتصادنیوز: در جریان معاملات نقدی امروز قیمت دلار مبادله‌ای مسیر افزایش را طی کرد و وارد کانال 45 هزار تومان شد؛ همچنین قیمت طلا و سکه نیز مسیر رشد را دنبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازیگران ارزی تهران امروز سه‌شنبه ۸ خرداد ماه در حالی فعالیت کاری خود را شروع کردند که رئیس کل بانک مرکزی خبر مهمی را درباره تک نرخی کردن ارز اعلام کرد. محمدرضا فرزین در نشست تحلیلی «تبیین و ارزیابی سیاست‌های پولی و ارزی» که در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی برگزار شد، به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و گفت: «در شرایط فعلی و در شرایط تحریم به دلایل محدودیت ها، امکان تک نرخی کردن ارز وجود ندارد.»

از سوی دیگر مرکز مبادله ارز و طلا هم در جریان معاملات نقدی امروز شاهد رکورد شکنی قیمت دلار بود، بر این اساس قیمت دلار مبادله ای امروز وارد کانال ۴۵ هزار تومان شد و به نرخ ۴۵ هزار و ۲۸ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۲ هزار و ۴۳ تومان رسید.

البته قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۸ هزار و ۸۹۸ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۶۵۷ تومان رسیده است. همچنین  درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۶۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۴۸ تومان است.

فارغ از بازار رسمی، طبق آنچه که معامله گران مطرح کردند قیمت دلار در بازار آزاد هم نوسان صعودی را ثبت کرده است. در همین راستا نرخ دلار هرات که روز گذشته با ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود در پشت خط دوشنبه شب تا محدوده ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت و امروز با ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشایی شد. شیب صعودی اسکناس آمریکایی در ادامه معاملات بازار هرات بیشتر شد و با ورود به کانال ۵۹ هزار تومان، حول و حوش ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

برخی از فعالان بازار گفتند نرخ حواله درهم لیدر بازار شده است، درهم امارات امروز بعد از تقریبا یک هفته وارد کانال ۱۶ هزار تومان شد و به سطح ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان رسید. نوسان درهم در حالی امروز اتفاق افتاده است که در هفته های اخیر  رسانه های رسمی نوشته‌ بودند  گشایش‌های ارزی قابل‌توجهی از طریق عراق و قطر محقق شده که باعث دسترسی ایران به چندین میلیارد دلار منابع ارزی جدید شده است.

همچنین امروز همزمان با رشد نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم مسیر افزایش را دنبال کردند و قیمت طلا ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان به فروش رسید؛ قیمت سکه امامی هم که دیروز با ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده بود، امروز وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد و به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. 

نظر شما