شناسهٔ خبر: 66897762 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نمایشگاه مطرح شد؛

رضا مافی فراتر از یک هنرمند بود/ تاثیر فیلم در شناخت یک هنرمند

رییس انجمن مجموعه‌داران ایران با اشاره به اینکه بعد از ۴۱ سال که هیچ یادی از رضا مافی هنرمند خوشنویس و نقاش نشده بود، مافی را بالاتر از یک هنرمند قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران با اشاره به نمایشگاه آثار رضا مافی که با نمایشگاه گردانی محبوبه کاظمی دولابی در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است، گفت: نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی ترانه باران همواره با ایده‌های جدید و تاثیرگذار وارد عرصه هنر می‌شود. در نگاه اول نحوه به تصویر کشاندن آثار شخصی رضا مافی بسیار خلاقانه و قابل توجه بود. همچنین فیلمی که در مراسم افتتاحیه نمایش داده شد و در مورد زندگی و اندیشه رضا مافی تهیه شده بود، بسیار دیدنی بود.

وی درباره اهمیت این نمایشگاه بیان کرد: نکته مهمی که در مورد این نمایشگاه وجود دارد این است که بعد از ۴۱ سال که هیچ یادی از این هنرمند مشهور ایران نشده بود، این نمایشگاه برگزار شده است. به نظر من رضا مافی بالاتر از یک هنرمند است، او یک نابغه بود. گردآوری این آثار و نمایش آن به این شکل بسیار لذت‌بخش است.

لطفی در مورد ورود مجموعه‌داران به برگزاری رویدادهای خلاقانه مشابه این نمایشگاه گفت: مجموعه‌داران بسیار علاقه‌مند به فرهنگ و هنر این کشور هستند و از برگزاری چنین رویدادهایی استقبال می‌کنند اما متاسفانه بخش دولتی به عنوان متولی امر در این زمینه پیشرو نیست. به اعتقاد من امور فرهنگی باید به دست مردم باشد تا علاقه‌مندان و افرادی که به این آثار فرهنگی علاقه دارند، دست به دست هم دهند و با مشارکت هم اتفاقات خوبی را در این عرصه رقم بزنند. امیدوارم بخش خصوصی بتواند در عرصه هنر و فرهنگ اقدامات جدیدی را با مشارکت یکدیگر رقم بزنند، به تنهایی نمی‌شود اقدام تاثیرگذاری انجام داد، باید همه دغدغه‌مندان با هم مشارکت داشته باشند.

نمایشگاه برگزیده‌ای از آثار رضا مافی با ارایه بیش از ۱۰۰ اثر از آثار این هنرمند از جمله دست‌خط‌ها، مشق‌ها و بخشی از مجموعه شخصی او به کیوریتوری محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی ترانه باران، تا ۱۰ تیر ماه در شش گالری موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما