شناسهٔ خبر: 66896120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آکسیوس: حادثه رفح ممکن است فشار بر بایدن برای تغییر سیاست خود در غزه را افزایش دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- آکسیوس گزارش کرد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در حال ارزیابی بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط اسرائیل و نقض «خط قرمزی» است که ترسیم کرده بود، است که احتمالاً نتایج آن فشار بر رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر سیاست او در قبال جنگ غزه را افزایش خواهد داد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «آکسیوس اعلام کرد که نیروهای اسرائیل در یک اردوگاه در رفح در جنوب نوار غزه دست به قتل عام زدند که منجر به کشته شدن حداقل 45 نفر از جمله زنان و کودکان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد که محکومیت‌های عربی و بین المللی را به همراه داشت».

آکسیوس گزارش داد که این ارزیابی آمریکا پس از آن صورت گرفت که واشنگتن به اسرائیلی‌ها چراغ سبز داد تا عملیات نظامی محدودی در رفح انجام دهند.

یک مقام آمریکایی گفت که حادثه رفح احتمالا فشار سیاسی بر بایدن را برای تغییر سیاست خود در قبال جنگ غزه افزایش می دهد.

دیروز، دوشنبه، «یفت تومر یروشالمی»، دادستان نظامی اسرائیل، با اشاره به اینکه تحقیقات برای کشف جزئیات قتل عام در این اردوگاه در حال انجام است، آن را بسیار خطرناک توصیف کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز این عملیات را “اشتباهی فاجعه بار” ارزیابی کرد.

در اوایل ماه جاری، بایدن تهدید کرد که در صورت حمله اسرائیل به مراکز جمعیتی در رفح، تحویل برخی از تسلیحات تهاجمی ساخت آمریکا را متوقف خواهد کرد.

وب سایت اکسیوس گفت که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا، در جریان سفر اخیر خود به اسرائیل (در 19 می)، با مقامات ارشد اسرائیل در مورد عملیات نظامی در رفح گفتگو کرد و توضیح داد که این گفتگوها شامل توضیحات مفصلی از یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل و هرزی هالوی رئیس دفتر وی بوده است.

به گفته سه مقام آمریکایی، مقامات کاخ سفید احساس می‌کردند که می توانند به طور قابل توجهی بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل در رفح تأثیر بگذارند به گونه‌ای که از تلفات گسترده غیرنظامیان جلوگیری شود.

این ارزیابی باعث شد که ایالات متحده مخالفت خود را با گسترش عملیات ارتش اسرائیل در رفح، از جمله حمله هوایی روز قبل از یکشنبه، اعلام کند.

این خبر را در الجزیره ببینید

 

نظر شما