شناسهٔ خبر: 66895268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اعتبارات اداره کل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری بعد از سفر رئیس‌جمهور شهید ۱۰ برابر شد

هادی قاسمی نافچی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات این اداره‌کل بعد از سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی به شهرکرد ۱۰ برابر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا جیلان گفت: در سفر نخست آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره‌کل اختصاص یافت در حالی که پیش از سفرهای رئیس‌جمهور شهید به بام ایران این اعتبار سالانه ۴۵ میلیارد ریال بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری باعث شد تا در ۲ سال اخیر بتوان برنامه‌های قابل‌توجهی در حوزه‌های زیرمجموعه این اداره‌کل اجرا شود.

او تصریح کرد: تأکید آیت‌الله رئیسی این بود که چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری طبیعی کشور را دارد.

جیلان یادآور شد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت آیت‌الله رئیسی دو مرتبه و معاونان وزیر چهار مرتبه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند که در این سفرها ظرفیت‌های استان در سه حوزه زیرمجموعه این اداره‌کل مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تسهیل‌گری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از دیگر خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه گردشگری استان به‌شمار می‌رود.

او گفت: آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری داشت و دستور داد که در تمامی شهرستان‌های این استان بازارچه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی شود.

جیلان تأکید کرد: پیرو این تکلیف بازارچه‌های صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته که نه تنها در معرفی این ظرفیت نقش مهمی دارد بلکه در رونق اشتغال و درآمدزایی برای فعالان این حوزه مؤثر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی نیز آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به حفظ میراث تمدنی چهارمحال و بختیاری و کشور داشت و برای این موضوع اعتبار ویژه در نظر گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما