شناسهٔ خبر: 66895176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هرمزگان آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد

با نزدیک شدن به مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، در استان هرمزگان نیز جلسات ستاد انتخابات تشکیل و این استان آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، در راستای اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد 38 و 39  قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ابلاغ و ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور کار خود را آغاز کرده است. 

مطابق تقویم برگزاری انتخابات، ستادهای برگزاری انتخابات در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و خود را مهیای برگزاری انتخابات در 8 تیرماه کرده‌اند.

در استان هرمزگان نیز پس از ابلاغ وزیر کشور، با دستور استاندار هرمزگان جلسات ستاد انتخابات استان آغاز و در اولین گام، اعضای ستاد از سوی استاندار هرمزگان منصوب شده و حکم دریافت کردند.

مطابق احکام صادر شده، احسان کامرانی به عنوان رئیس ستاد، محمد جواد خجسته به عنوان دبیر ستاد، محسن خاکی نهاد به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی، احمد پویافر به عنوان رئیس کمیته امنیت، حسن ماندگاری به عنوان رئیس کمیته حراست و استعلامات، حجت‌الاسلام اعتمادی به عنوان رئیس کمیته حقوقی، مهرداد یزدانی به عنوان رئیس کمیته فناوری اطلاعات، مهدی غضنفری جهرمی به عنوان رییس کمیته آموزش، فرخنده جلالی به عنوان رییس کمیته اطلاع‌رسانی، آوا احمدی به عنوان مسئول دبیرخانه و ابراهیم هویدا به عنوان عضو ستاد انتخابات استان منصوب شدند و حکم خود را از استاندار دریافت کردند.

استاندار هرمزگان در گفتگویی رسانه‌ای از مهیا شدن استان برای برگزاری انتخابات و تسهیل شرایط اخذ رأی خبر داد و گفت: در انتخابات دوره‌های گذشته از 6 ماه قبل کار آغاز می‌شد اما در این دوره کار سخت و سنگینی است و می‌طلبد برنامه فشرده‌ای داشته باشیم به همین ‌منظور ما از روز جمعه کار برگزاری جلسات را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کارگروه‌های تشکیل شده، کارهای سخت افزاری و نرم افزاری و مباحث پشتیبانی ستادها را پیش می برند و بر اساس شاخص‌های چهارگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت این انتخابات هم با حضور پر شور مردم برگزار خواهد شد. 

احسان کامرانی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان نیز در رابطه با آمادگی استان برای برگزاری انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: بر اساس مولفه‌های ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب در استان شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور و منصفانه و تاریخ ساز باشیم. 

وی افزود: با تشکیل ستادها و معرفی اعضا روند اجرایی برگزاری انتخابات آغاز شده و به طور مستمر نحوه اجرا و تصمیمات ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید. 

محمد جواد خجسته دبیر ستاد انتخابات هرمزگان نیز گفت: هیئت های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل می‌شود و مقرر شده 30 معتمد به هیئت نظارت معرفی و پس از تایید شورای نگهبان به عنوان معتمدین انتخاب و انتخابات را مدیریت می کنند. 

گفتنی است مطابق تقویم برگزاری انتخابات، از تاریخ 10 تا 14 خردادماه مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و ظرف مدت یک هفته صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان بررسی و 21 خرداد به وزارت کشور ابلاغ می‌شود وزارت کشور اسامی تایید صلاحیت شده را 22 خرداد اطلاع رسانی خواهد کرد و افراد تایید شده می‌توانند از 23 خرداد تا 6 تیرماه تبلیغات خود را انجام داده و در نهایت 8 تیرماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار و رئیس جمهور دوره چهاردهم از سوی مردم انتخاب خواهد شد. 

انتهای پیام/864/.

نظر شما