شناسهٔ خبر: 66893832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) هزینه ۴۲ میلیون دلاری جف بزوس برای ساعت عجیب‌وغریب (تصاویر) هزینه ۴۲ میلیون دلاری جف بزوس برای ساعت عجیب‌وغریب

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، ۴۲ میلیون دلار را در یک پروژه بزرگ و چشمگیر سرمایه گذاری کرد: ساخت یک ساعت که بیش از ۱۰ هزار سال کار کند و انرژی خود را از چرخه‌های حرارتی زمین دریافت کند. این ساعت غیرمعمول در حال ساخت در کوه‌های غرب تگزاس است. به گزارش روزیاتو، جف بزوس نخستین بار در سال ۲۰۱۱ قصد خود را

صاحب‌خبر -

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، ۴۲ میلیون دلار را در یک پروژه بزرگ و چشمگیر سرمایه گذاری کرد: ساخت یک ساعت که بیش از ۱۰ هزار سال کار کند و انرژی خود را از چرخه‌های حرارتی زمین دریافت کند. این ساعت غیرمعمول در حال ساخت در کوه‌های غرب تگزاس است.

به گزارش روزیاتو، جف بزوس نخستین بار در سال ۲۰۱۱ قصد خود را برای حمایت از این پروژه اعلام کرد و گفت: «این یک ساعت ویژه است که به عنوان نمادی برای تفکر بلندمدت طراحی شده است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساخت این ساعت در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

(تصاویر) هزینه ۴۲ میلیون دلاری جف بزوس برای ساخت ساعت عجیب‌وغریب

تاریخ پایان این پروژه هنوز تعیین نشده است. از آنجایی که این ساعت در کوه‌های دورافتاده سیرا (Sierra) در تگزاس قرار دارد، بازدیدکنندگان باید کوهپیمایی طولانی را برای رسیدن به آن انجام دهند، که این تجربه برای تامل و اندیشیدن طراحی شده است.

بزوس به ثروت کلان و زندگی اشرافی اش معروف است که شامل یک قایق تفریحی ۱۲۷ متری به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار و یک قایق پشتیبان به ارزش ۷۵ میلیون دلار می‌شود.

املاک او نیز شاهدی بر این تجمل گرایی است، از جمله یک خانه ۷۹ میلیون دلاری در فلوریدا، یک خانه ۶۸ میلیون دلاری در نزدیکی آن، یک خانه ۹ هکتاری در بورلی هیلز به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار و یک ملک در مائوی هاوایی.

در حالی که قایق‌های تفریحی بزرگ و خانه‌های متعدد او تجمل گرایی او را نشان می‌دهند، این ساعت، اما ظاهرا ارزشی غیرمادی برای جف بزوس دارد؛ اهمیت به جا گذاشتن میراثی برای آینده.

منبع: fararu-739673

نظر شما