شناسهٔ خبر: 66892458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کالامارکت برای تحول تجربه خرید آنلاین اقساطی پا به عرصه داشت

تا همین چند سال پیش اگر می‌خواستید برای خرید محصولات دیجیتال یا لوازم خانگی اقدام کنید، لازم بود که به بازارهایِ شهر محل اقامت خود مراجعه کنید و با چندین ساعت گشت‌وگذار و پرس‌وجو محصول مورد نیازتان را خریداری کنید. اگر هم حوصله نداشتید، احتمالاً با ورود به اولین مغازه خرید خود را انجام می‌دادید.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: اما با گسترش اینترنت و زیاد شدن وب‌سایت­های فروشِ محصولاتِ مختلف خانگی و دیجیتال کافی بود به‌وسیله‌ی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خود انواعی از فروشگاه­های آنلاین را پیدا کنید و با چند کلیک خرید خود را انجام دهید و کالاهایتان را درب منزل تحویل بگیرید. با رشد تکنولوژی، خرید از این هم راحت­تر شده است و شما می‌توانید کالای مورد نظرتان را از یک بازار آنلاین یا مارکت پلیس به‌صورت اقساطی خریداری کنید. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با این شیوه از خرید بیشتر آشنا شوید.

مزیت خرید آنلاین چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از طریق فروشگاه­های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. به‌جای آنکه وقت زیادی را صرف رفت‌وآمد به فروشگاه‌های مختلف کنید، می‌توانید با چند کلیک مشخصات کلی محصول مورد نظرتان را پیدا کنید. از دیگر مزایای خرید بدین شیوه مشاهده مشخصات، عکس‌ و قیمت محصول مورد نظرتان است. اگر بتوانید چندین وب‌سایت را با هم مقایسه کنید، درک کلی نسبت به قیمت محصول مورد نظرتان به دست می‌آورید. همچنین می‌توانید کالای خود را از هرکجا که باشید خریداری کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اما اگر به دنبال شیوه راحت‌تری هستید، بخش بعدی مقاله را با دقت بخوانید.

کالامارکت چیست؟

کالامارکت یک مارکت پلیس یا بازارگاه آنلاین است که در آن فروشندگان محصولات دیجیتال و لوازم خانگی محصولات با کیفیتشان را عرضه کرده است. مشتریانی که به دنبال خرید اقساطی هستند، می‌توانند به این وب‌سایت مراجعه کنند و محصول مورد نظرشان بدون واسطه و به طور مستقیم از فروشندگان اصلی خریداری کنند.

مزایای کالا مارکت با دیگر شیوه های خرید آنلاین

همان‌طور که در بخش پیشین مقاله اشاره کردیم، خرید آنلاین در مقایسه با خرید حضوری مزایای متعددی دارد. این مزایا شامل حال وب‌سایت کالامارکت نیز می‌شود. با این تفاوت که شما به‌جای سر زدن به چندین وب‌سایت فروش محصول خانگی و لوازم دیجیتال، می‌توانید در کالامارکت مجموعه‌ای از محصولاتِ مختلف را که توسط برندهای متعددی تولید می‌شوند در یک وب‌سایت مشاهده کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای کالامارکت امکانِ خرید اقساطی، بدون داشتن ضامن است. در نتیجه با پولی که اکنون در اختیار دارید، می­توانید کالای مورد نظرتان را که قیمتی بیشتر از پول شما دارد، خریداری کنید. تمامی محصولاتی که در کالا مارکت عرضه می‌شوند، دارای گارانتی هستند. شما می‌توانید تا ۷ روز کالای خود را بازگردانید.

بعد از خرید کالای شما تا ۷ روز به دستتان می‌رسد.

اگر قبل از خرید، حین خرید یا بعد از خرید به مشکلی برخوردید یا سؤالی داشتید، می‌توانید از پشتیبانی کالامارکت استفاده کنید. تیم پشتیبانی این وب‌سایت هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد آماده پاسخ‌گویی به سؤالات و مشکلات شما است.

وب‌سایت کالامارکت دارای نشان اعتماد الکترونیک است و می‌توانید با خیال راحت از آن خرید انجام دهید.

در کالامارکت چه محصولاتی وجود دارد؟

اگر می‌خواهید وسایل خانه خود را تکمیل کنید و به سراغ تلویزیون، یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی، مایکروویو، جاروبرقی بروید، در کالامارکت می‌توانید برندهای مختلف این محصولات را پیدا کنید.

اگر به دنبال خرید لوازم دیجیتالی نظیر لپ‌تاپ، موبایل، هدفون، ساعت هوشمند و کنسول بازی هستید، کالاهای متعددی را در وب‌سایت کالامارکت پیدا خواهید کرد.

اگر به دنبال خرید شمش طلای ۱۸ گرمی در وزن‌های مختلف، از ۱ گرم به بالا، می‌گردید، کالامارکت وب‌سایت مناسبی برای شما است.

اگر به دنبال خرید لوازم صوتی تصویری نظیر تلویزیون در ابعاد مختلف، اسپیکر و ساندبار هستید و می‌خواهید تنوعی از این محصولات را در یک وب‌سایت مشاهده کنید و با مقایسه قیمت آن‌ها مناسب‌ترین را برگزینید، کالا مارکت برای شما مناسب است.

همان‌طور که در خطوط پیش گفته شد، یکی از مهم‌ترین مزایای کالامارکت امکانِ خرید اقساطی از آن است. شاید بتوانید محصولات ارائه‌شده در کالامارکت را با صرف وقت بیشتر در وب‌سایت­های مختلف پیدا کنید، اما خرید اقساطی را نمی‌توانید.

فکرش را بکنید که شما هم‌اکنون به یک موبایل یا لپ‌تاپ جدید نیاز دارید یا می‌خواهید جهیزیه­ بخرید یا وسایل خانه جدیدتان را کامل کنید، اما پول کافی در اختیار ندارید. اگر صبر کنید، قیمت تمامی اجناس بالاتر می‌رود و بازهم قدرت خرید شما کم‌تر از گذشته می‌شود. در این جاست که اهمیت کالامارکت مشخص می­شود.

اما چگونه می‌توانید از کالامارکت به‌صورت اقساطی خرید انجام دهید. در بخش بعدی مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

چگونه در کالامارکت اقساطی خرید کنیم؟

1. برای آن‌که بتوانید از کالامارکت خرید اقساطی کنید، نیاز به چک صیادی بنفش دارید. بعد از تهیه آن باید به وب‌سایت «مانیسا» بروید و از تأمین‌کنندگان اعتبار تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید.

اکنون علاوه بر پولی که در اختیار دارید، تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز به شما پول تعلق می‌گیرد تا به‌وسیله‌ی آن بتوانید وسایل مورد نیازتان را خریداری کنید. تفاوتی که این شیوه از گرفتن وام با شیوه‌های مرسوم مثل مراجعه به بانک دارد، این است که شما نیاز به ضامن نخواهید داشت. اقساط وامی که گرفته‌اید را می‌توانید در مدت ۶ تا ۱۸ ماه پردازید.

2. در مرحله بعد شما باید وارد وب‌سایت کالامارکت شوید و با وارد کردن شماره تلفن همراهتان در وب‌سایت ثبت‌نام کنید.

3. سپس می‌توانید از میان محصولات مختلف ارائه‌شده در کالامارکت محصول مورد نظرتان را انتخاب و ثبت سفارش کنید.

4. درهنگام انتخاب نحوه پرداخت، شیوه پرداخت اقساطی را برگزینید.

بعد از آنکه خرید خود را تکمیل کردید، تا ۷ روز دیگر صبر کنید تا کالای مورد نظرتان به درب منزل شما برسد.

جمع‌بندی

یکی از راحت‌ترین شیوه‌های خرید کردن، خرید آنلاین است. به‌خصوص اگر بتوانید تنوعی از محصولات مختلف را در یک وب‌سایت مشاهده کنید و نیازی به سر زدن به تک‌تک فروشگاه­های آنلاین نداشته باشید. در وب‌سایت کالامارکت این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ به‌علاوه آنکه می‌توانید با داشتن چک صیادی بنفش تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید و خرید خود را به‌صورت اقساطی انجام دهید و کالای خود را تا ۷ روز دیگر درب منزل دریافت کنید.

نظر شما