شناسهٔ خبر: 66891064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رسانه های عبری: اسرائیل پیشنهادی مبنی بر تبادل زندانیان از طریق میانجی ها ارائه می دهد

صاحب‌خبر -
رسانه های عبری: اسرائیل پیشنهادی مبنی بر تبادل زندانیان از طریق میانجی ها ارائه می دهد

خبرگزاری آریا-به گفته اداره رادیو و تلویزیون عبری، امروز سه شنبه، انتظار می رود که اسرائیل پیشنهادی را برای توافق مبادله اسرا با حماس به میانجی ها تحویل دهد که به تایید شورای جنگ رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛شرکت رادیو و تلویزیون عبری افزود: این گفتگو در مورد پیشنهادی است که توسط تیم مذاکره کننده (اسرائیل) فرموله شده و شورای جنگ در جلسه عصر دیروز (یکشنبه) آن را تایید کرده است.

این کمیسیون گفت که سرلشکر نیتزان آلون که مسئول مذاکرات از طرف ارتش اسرائیل است، در جلسه شورای جنگ شرکت نکرده است.

او اشاره کرد که این موضوع در شرایطی رخ داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از تیم مذاکره کننده اسرائیل انتقاد کرد.

در حالی که کمیسیون در مورد ارائه پیشنهاد اسرائیل به میانجی‌ها در روز سه‌شنبه صحبت می‌کرد، کانال خصوصی 12 گفت: «اسرائیل به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات، پاسخی به میانجی‌گران ارائه کرد و انتظار می‌رود که این پیشنهاد روز سه‌شنبه به دست حماس برسد».

یک منبع آگاه این واکنش را "طولانی مدت" به دلیل گسترش اختیارات تیم مذاکره کننده اسرائیلی توصیف کرد، اما توضیح داد که "مسئله درخواست حماس برای توقف جنگ همچنان باز است."

روز دوشنبه، اسامه حمدان، رهبر حماس، تاییدیه میانجی‌گران را در مورد ادعای اسرائیل مبنی بر تهیه پیش‌نویس توافقنامه مبادله زندانیان جدید رد کرد و تاکید کرد که این موضوع نمی‌تواند قبل از "توقف همه‌جانبه تجاوز" علیه غزه مورد بررسی قرار گیرد.

ین کانال گفت: در شورای جنگ، توافقی بین وزرا و روسای سرویس‌های امنیتی وجود دارد که توقف عملیات در رفح و اولویت دادن به معامله برای آدم ربایان درست است، اما نخست‌وزیر نتانیاهو با آن مخالف است. ”

در همین راستا، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه با نمایندگان خانواده های زندانیان در نوار غزه دیدار کرد.

هالیوی مدعی شد که «80 درصد از اهداف نظامی محقق شده است و دستیابی به 20 درصد باقیمانده مدتی طول خواهد کشید».

نظر شما