شناسهٔ خبر: 66890635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش برخی کشورهای عربی به حمله رژیم صهیونیستی به رفح

در پی حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح که منجر به شهادت بیش از 30 نفر شد، وزارت خارجه برخی کشورهای عربی در محکومیت این حمله واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پس از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح در جنوب نوار غزه که منجر به شهادت بیش از 30 فلسطینی شد، چندین کشور عربی این حمله را محکوم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا برای پایان دادن به عملیات نظامی اسرائیل در منطقه مداخله کند.
 
قطر
وزارت خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به رفح، اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی تلاش‌های میانجی‌گری جاری را پیچیده می‌کند و مانع رسیدن به توافق برای آتش‌بس فوری و دائمی و آزادی اسیران می‌شود.
 
قطر همچنین بمباران رژیم صهیونیستی را نقض خطرناک قوانین بین‌المللی دانست و آن را محکوم کرد.
 
وزارت امور خارجه قطر از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای جلوگیری از اجرای طرح‌های اسرائیل برای آوارگی اجباری فلسطینی‌ها از شهری که به پناهگاه صدها هزار نفر تبدیل شده است، اقدام کند.
 
مصر
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد مصر حمله هوایی عمدی اسرائیل به چادرهای آوارگان در شهر رفح را به شدت محکوم می‌کند.
 
مصر، این حمله هوایی را «نقض آشکار مفاد حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو 1949 درباره حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ» توصیف کرد.
 
در این بیانیه آمده است: «این رویداد غم‌انگیز ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان غیرمسلح و منعکس کننده یک سیاست سیستماتیک با هدف گسترش دامنه کشتار و تخریب در غزه و غیرقابل سکونت کردن آن است.»
 
مصر همچنین بر درخواست خود از شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله فوری برای اطمینان از آتش‌بس و پایان دادن به عملیات نظامی در رفح تاکید کرد.
 
اردن
وزارت خارجه اردن حمله رژیم صهیونیستی را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام نقض آشکار تصمیم‌های دیوان بین‌المللی دادگستری و نقض جدی قوانین و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.
 
عربستان سعودی
وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواست تا فورا برای توقف قتل‌عام‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه مداخله کند.
 
کویت
وزارت خارجه کویت نیز حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در نزدیکی رفح را محکوم کرد و گفت که این حمله «جنایات جنگی آشکاری است که نسل‌کشی بی‌سابقه اسرائیل را برای کل جهان آشکار می‌کند».
 

نظر شما