شناسهٔ خبر: 66889800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود

صاحب‌خبر -
گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود
خبرگزاری آریا - آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، تاکید کرد: وحشت در غزه باید متوقف شود.
دبیرکل سازمان ملل در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من اقدامات (رژیم) اسرائیل را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بیگناهی شد که فقط به دنبال سرپناهی در این درگیری مرگبار بودند، محکوم می‌کنم .
گوترش در ادامه این پیام با بیان اینکه هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد، تصریح کرد: این وحشت باید متوقف شود .
گوترش پیش تر (روز جمعه) در اظهاراتی تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف عملیات نظامی در رفح الزام آور است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند .
گوترش در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: مطابق اساسنامه دیوان، ما فوراً اطلاعیه این حکم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد .
ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم 41 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد .
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند .
دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با 13 رای موافق و 2 رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

نظر شما