شناسهٔ خبر: 66889693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

رایزنی‌های منطقه‌ای سرپرست ریاست‌جمهوری در تهران

محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در دو دیدار جداگانه با وزیرخارجه عمان و رئیس مجلس ملی مالی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های موجود در روابط ایران و عمان و ارتقای این روابط تا چندین برابر میزان فعلی محور رایزنی‌های دیدار اول و نیز تأکید بر نقش ارزنده شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در جهان اسلام و آمادگی تبادل تجربه‌ها و توانمندی‌ها در راستای تأمین منافع متقابل موضوع اصلی گفت‌وگوهای 
دیدار دوم بود. 
این دیدارها بیش از آنکه به‌عنوان دیدارهای معمول در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی باشد، ادامه رویکرد دیپلماسی منطقه‌محور دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید که همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید بود و در عملکرد وزیرخارجه شهید نمود روشنی داشت. 

 استمرار راهبرد شهیدرئیسی در روابط با عمان 
سرپرست ریاست‌جمهوری با تاریخی و برادرانه‌خواندن رابطه ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده‌نشده‌ای در دو کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از آن‌ها تعاملات و تبادلات تجاری میان دو کشور چندین برابر افزایش خواهد یافت. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر در دیدار وزیرخارجه عمان و هیئت همراه که برای عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان به تهران سفر کرده است، حضور هیئت‌های عالی‌رتبه عمانی در مراسم تشییع و گرامیداشت رئیس‌جمهور و وزیرخارجه فقید را تسلی‌بخش فقدان این دو شخصیت پرتلاش و مجاهد دانست و بر استمرار راهبرد جمهوری اسلامی ایران و شخص آیت‌الله رئیسی بر توسعه و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با عمان تأکید کرد. 
وی ابراز امیدواری کرد با عزم بلند مسئولان عالی ایران و عمان گام‌های جدیدی در جهت رشد و ارتقای سطح روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شود. 
البوسعيدی، وزیرخارجه عمان نیز با بیان اینکه حامل پیام همدردی و تسلیت سلطان‌هيثم و دولت و ملت عمان خطاب به رهبر معظم انقلاب، مسئولان دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران است، گفت: دولت و ملت عمان در این حادثه تلخ و غمبار دوستان صمیمی خود را از دست داده‌اند و شریک غم ملت ایران هستند. 
وی با آرزوی موفقیت برای دولت ایران در تداوم خدمت‌رسانی به ملت و همچنین تحقق اهداف رئيس‌جمهور شهید در توسعه و هم‌افزایی با کشورهای اسلامی از جمله عمان، روابط دو کشور ایران و عمان را راهبردی و مهم توصیف و بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش و تنوع‌بخشی به روابط با ایران تأکید کرد. 
​​​​​​​
 تداوم همکاری ایران با کشورهای همسو 
محمد مخبر همچنین در دیدار رئیس مجلس ملی مالی، ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و مردم این کشور با دولت و ملت ایران، رئیس‌جمهور و وزیرخارجه شهید ایران را سرمایه‌ای ارزشمند برای جهان اسلام دانست و افزود: اگرچه فقدان این دو شخصیت بزرگوار سخت است، اما جمهوری اسلامی ایران همچنان در عمل به راهبرد رئیس‌جمهور فقید در گسترش و تقویت ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای اسلامی و همسو مصمم است. 
وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل برای ارتقای سطح روابط اقتصادی میان دو کشور را ضروری دانست و با ابراز امیدواری نسبت به عبور هرچه سریع‌تر مالی از دوران گذار و استقرار کامل دولت در این کشور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این روند در کنار برادران خود در مالی ایستاده و آماده است تجربه‌ها و توانمندی‌های خود را در راستای تأمین منافع متقابل به‌اشتراک بگذارد. 
مالک‌جالو، رئیس مجلس ملی مالی نیز در این دیدار ضمن اعلام تسلیت و ابراز همدردی و همبستگی رئیس دولت انتقالی و مردم کشورش با دولت و ملت ایران، گفت: حضور دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران مایه امید کشورهای اسلامی و جهان اسلام بود. 
وی ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان جدید دولت، به علاقه‌مندی و اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد روند گسترش همکاری‌ها میان دو کشور همچون دوره رئیس‌جمهور فقید ایران، در دوره پیش‌رو نیز تداوم یابد.

نظر شما