شناسهٔ خبر: 66889154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تاکتیک دقیقی برای تقابل با پرسپولیس لو رفت؛

اوسمار برای قهرمانی باید این دو ستاره را مهار کند

سرمربی پرسپولیس در حد فاصل دو روز تا تقابل نفس‌گیر با شمس‌آذر باید به فکر مهار تاکتیک همیشگی این تیم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مصاف شمس‌آذر و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر، شاید مهمترین بازی فصل فوتبال ایران شود. در فاصله دو روز تا آغاز این مسابقه، استقلالی که بعد از 21 هفته صدرنشینی، این جایگاه را به رقیب سنتی واگذار کرده است؛ حالا نگاه خود را به تقابل پرسپولیس و شمس‌آذر خواهد دوخت تا بلکه شاگردان سعید دقیقی بتوانند شاگردان اوسمار را متوقف کنند.

شمس‌آذر تیمی که در این فصل از تیم‌های بالانشین مثل استقلال و گل‌گهر حداقل امتیاز را گرفته و تیم‌هایی مثل تراکتور، سپاهان و ملوان را شکست داده است، حالا ماموریت بزرگی در تعیین سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و سوم خواهد داشت و در سودای امتیازگیری از پرسپولیس صدرنشین است تا سرنوشت قهرمانی لیگ را در نخستی فصل حضورشان در لیگ برتر مشخص کنند. اما در این مسیر تاکتیک سبزپوشان مشخص است. تاکتیکی که اوسمار با آنالیز دقیق این تیم باید آن را خنثی کند.

2027069

شمس آذر در طول این فصل با یک تاکتیک مشخص بارها و بارها دروازه مدعیان اصلی قهرمانی را باز کرده است. پرس از بالا و رساندن توپ به دو بال کناری یعنی امیرمحمد نسایی و حسین گودرزی، تاکتیکی است که توسط این تیم هر روز در تمرینات مرور می‌شود و بیشترین گل‌ها را هم از همین طریق وارد دروازه حریفان خود کرده‌اند. برای پی بردن به این موضوع کافی است که به بازی جمعه شب این تیم مقابل صنعت نفت آبادان رجوع کنید.

در صحنه گل اول این مسابقه که در دقیقه چهار به ثمر رسید؛ امیرمحمد نسایی در سمت چپ توپ را به حسین گودرزی رساند و سپس با نفوذ بدون توپ به عمق دفاع نفتی‌ها، یک بازیکن را با خود همراه کرد در ادامه گودرزی با یک ارسال دقیق روی سر فراز امامعلی، مقدمات به ثمر رسیدن گل نخست این مسابقه را فراهم ساخت و این تیم به همان روش تمرین شده به گل رسید.

دقایقی بعد، در لحظه به ثمر رسیدن گل دوم که اسکوربورد دقیقه 13 را نشان می‌داد؛ بار دیگر همان همکاری همیشگی بین نسایی و گودرزی، سبب فرو ریختن دروازه نفت شد. این‌بار حسین گودرزی توپ را در سمت چپ به امیرمحمد نسایی رساند و این بازیکن با یک ارسال بی‌نقص روی دروازه نفت، سبب شد که محمد پاپی گل دوم بازی را به ثمر برساند.

2027070

این شیوه، تاکتیک همیشگی شاگردان سعید دقیقی است که به همین روش در طول فصل جاری موفق شدند به همه تیم‌ها گل بزنند و در واقع هیچ دروازه‌ای در مقابل آن‌ها بسته نمانده است. در دیدار رفت پرسپولیس مقابل شمس آذر هم دقیقا همین همکاری بین حسین گودرزی و امیرمحمد نسایی در سمت چپ زمین سبب شد که کوپال ناظمی برای آن‌ها اعلام پنالتی کند و مقدمات تک گل آن‌ها در استادیوم آزادی فراهم شود.

حالا باید ببینیم آیا اوسمار در اولین تقابل خود با سعید دقیقی چه راهکاری برای مهار این تاکتیک خواهد داشت و آیا دروازه بیرانوند در این مسابقه بسته خواهد ماند یا خیر.

عکاس: امیر گلریز

نظر شما