شناسهٔ خبر: 66889028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

جرج لوکاس می‌گوید دیزنی ایده‌های او برای جنگ ستارگان را کنار گذاشته است جرج لوکاس می‌گوید دیزنی ایده‌های او برای جنگ ستارگان را کنار گذاشته است

آخرین باری که جرج لوکاس در جشنواره کن حضور داشت به سال ۱۹۷۱ برمی‌گردد که او فیلم THX 1138 را در کن اکران کرد و بعد از ۵۳ سال، امسال به جشنواره کن ۷۷ام بازگشت تا نخل طلای افتخاری خود را دریافت کند. این فیلمساز بزرگ ۸۰ ساله در بخشی از برنامه‌هایش یک مسترکلاس با انبوهی از تماشاگران داشت و درباره

صاحب‌خبر -

آخرین باری که جرج لوکاس در جشنواره کن حضور داشت به سال ۱۹۷۱ برمی‌گردد که او فیلم THX 1138 را در کن اکران کرد و بعد از ۵۳ سال، امسال به جشنواره کن ۷۷ام بازگشت تا نخل طلای افتخاری خود را دریافت کند. این فیلمساز بزرگ ۸۰ ساله در بخشی از برنامه‌هایش یک مسترکلاس با انبوهی از تماشاگران داشت و درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. بیشتر صحبت‌های جرج لوکاس پیرامون جنگ ستارگان و دفاع از سه‌گانه پیش‌درآمد اختصاص داشت و همچنین از این موضوع که چگونه بعد از فروختن لوکاس فیلم با ۴ میلیارد دلار به دیزنی، آن‌ها از ایده هایش استفاده نکردند ابراز تاسف کرد.

جرج لوکاس به‌وضوح از رویکردی که دیزنی بعد از خرید آی‌پی Star Wars در سال ۲۰۱۲ پیش گرفت دل خوشی ندارد و او در مورد این موضوع اینطور سخن گفت: «من کسی بودم که می‌دانستم جنگ ستارگان واقعا چیست و درواقع این دنیا را می‌شناختم چرا که موضوعات زیادی در آن وجود دارد. برای مثال هیچکس ماهیت نیرو را درک نکرد. وقتی که شرکت را به آن‌ها فروختم ایده‌های دیگری را راه‌اندازی کردند و بسیاری از ایده‌هایی که در اصل باید به آن‌ها پرداخته می‌شد دراین‌میان رها شدند.»

جرج لوکاس در جشنواره کن ۲۰۲۴

لوکاس از کاری که کتلین کندی رئیس فعلی لوکاس‌فیلم و همکارانش با حق امتیاز جنگ ستارگان انجام می‌دهند چندان راضی به‌نظر نمی‌رسد و چند گزارش وجود دارد که نشان می‌دهد جرج لوکاس به‌ویژه تحت‌تأثیر فیلم «نیرو برمی‌خیزد» قرار نگرفته است و آن را یک «فیلمسازی رترو» می‌داند. او حتی قبلا در مصاحبه‌ای با کنایه از فروش جنگ ستارگان به دیزنی یاد کرد و آن را مانند فروختن بچه‌هایش به برده‌ها دانست و این‌گونه به بیان نارضایتی‌ خود پرداخت.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی هم در تبلیغ کتاب خود اعتراف کرد جرج لوکاس تلاش می‌کرد تا دیگر خود را از جنگ ستارگان رها کند و او پیش خودش احساس ناامیدی می‌کرد چون شرکت ایده‌هایش برای سه‌گانه جنگ ستارگان جدید توسعه نداد. وقتی لوکاس در آن زمان بالاخره فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را دید، بارِ منفی پشت‌صحنه برای او به اوج رسید؛ ایگر ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد:

«درست قبل از شروع اکران جهانی، کتلین [کندی] نیرو برمی‌خیزد را برای جرج [لوکاس] نمایش داد او هرگز حس ناامیدی خود از دیدن فیلم را پنهان نکرد. او گفت هیچ چیز جدیدی وجود ندارد در هر یک از فیلم‌های سه‌گانه اصلی، ارائه دنیاهای جدید، داستان‌های جدید، شخصیت‌های جدید و [توسعه] فناوری‌های نوین برای او مهم بود اما درباره این فیلم جهش‌های بصری یا فنی کافی روبه جلو وجود ندارد.»

جرج لوکاس در کنار دارث ویدر

اما ظاهرا جرج لوکاس، فیلم روگ وان را بسیار پسندیده است؛ بسیاری معتقد هستند Rogue One بهترین فیلم جنگ ستارگانی است که دیزنی ساخته است و گرت ادواردز کارگردان آن گفته است زمانی‌که فیلم را به‌طور خصوصی برای لوکاس نمایش داد «واقعا فیلم را دوست داشت». در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از اینکه دیزنی مایل است جرج لوکاس را برای فیلم‌های آینده‌ی جنگ ستارگان به عرصه خلاقیت و ایده‌پردازی بازگرداند، دیده نمی‌شود.

اما اگر اين اتقاق می‌افتاد مطمئنا آن دسته از هوادارانی که از عنوان‌های قبلی ساخته شده توسط دیزنی گلایه‌مند بودند با تایید جرج لوکاس خالق این مجموعه، قطعا با شور و شوق منتظر پروژه‌های جدید می‌شدند. آخرین فیلم جنگ ستارگان به سال ۲۰۱۹ و فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به کارگردانی جی جی آبرامز باز می‌گردد که و از آن زمان مدام پروژه‌های سینمایی جنگ ستارگان در برزخ تولید، لغو یا به تعویق می‌افتند اما فیلم مندلورین و گروگو سرانجام قرار است باعث شکستن این طلسم پس از ۷ سال شود.

فیلم The Mandalorian and Grogu برای اکران در تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۵ (۲۲ می ۲۰۲۶) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: zoomg-368744

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه

فیلم The Mandalorian and Grogu از دنیای جنگ ستارگان تایید شد

ادامه مطلب

فیلم جنگ ستارگان تایکا وایتیتی لغو نشده است

ادامه مطلب

نویسنده سریال Andor به فیلم جدید جنگ ستارگان اضافه شد

ادامه مطلب
برچسب ها
نظرشما
اینجا بنویسید
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
کد را وارد کنید
ارسال
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد
اشتراک گذاری
پیشنهاد ویرایش
ارسال به تلگرام ارسال به فیسبوک ارسال به توئیتر

نظر شما