شناسهٔ خبر: 66886854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم:

اقدامات شهید امیرعبداللهیان در وزارت امورخارجه تحسین برانگیز بود

قم- رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: اقدامات شهید حسین امیرعبداللهیان در مسند وزارت امور خارجه تحسین برانگیز و ستودنی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مکارم عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای راه خدمت که از سوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قم با عنوان «مزد خدمت» در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد گفت: در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی اقدامات گسترده‌ای در حوزه امور خارجه انجام شد که نقش وزیر مجاهد حسین امیرعبداللهیان در این عرصه بسیار تأثیرگذار و بسزا بوده است.

وی عنوان کرد: در جشنواره شهید رجایی وزارت امور خارجه در بین همه وزارتخانه‌ها مقام نخست را در عملکرد به دست آورده بود.

مکارم گفت: در دوره دولت آیت الله رئیسی نسبت به ارتباط با کشورهای عربی اهتمام ویژه‌ای شد و تقویت روابط با این کشورها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: اقدامات آقای امیرعبداللهیان در مسند وزارت امور خارجه تحسین برانگیز و ستودنی بوده است.

وی با اشاره به حضور مسؤولان بسیاری از کشورها در ایران برای عرض تسلیت شهدای راه خدمت گفت: ما شاهد بودیم که برخی از کشورها که اساساً ارتباطی با آنان نداشتیم نیز خود را به ایران رساندند تا با ملت ایران ابراز همدردی کنند. بحرین و سودان از جمله این کشورها بودند.

مکارم بیان کرد: در دوره وزارت امیرعبداللهیان روابط با کشورهایی که ارتباط چندانی با ما نداشتند احیا شد.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان فرد با اخلاصی بود و برای رسیدن به مناصب مختلف در وزارت امور خارجه رغبتی نشان نمی‌داد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با بیان اینکه امیر عبداللهیان در مسیر خدمت به مردم تلاش خستگی ناپذیری داشت افزود: او در انجام مأموریت‌های خود سخت کوش، پرکار و کم خواب بود.

مکارم با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید امیرعبداللهیان گفت: این وزیر شهید در اخلاق مداری و رعایت ادب گوی سبقت را از دیگران ربوده بود.

وی عنوان کرد: دشمنان به دنبال آن بودند تا با فضاسازی رسانه‌ای شأن و منزلت وزیر امور خارجه ما را پایین بیاورند اما با وجود اقدامات گسترده دشمنان به خصوص منافقان امیرعبداللهیان هیچگاه عصبانی نشد.

نظر شما