شناسهٔ خبر: 66886268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناامیدی مقام ارشد امنیتی اسرائیل از تحقق پیروزی در غزه

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بزرگترین مشکلی که امروز بر سر راه اسرائیل قرار دارد، جنگ در غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، تساحی هنگبی در نشستی اعلام کرد، بزرگترین چالش در مقابل سازش با عربستان، مشکل جنگ در نوار غزه است، این در حالی است که آرامش در غزه هم فقط بعد از پیروزی قاطع امکان پذیر است اما تحقق این مهم نیز حداقل طی 3 ماه آینده امکان پذیر نخواهد بود.

در ادامه گزارش این رسانه عبری زبان آمده است، تساحی هانگبی رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل گزارشی که از سیر روند مذاکرات سازش با عربستان ارائه کرد و در این رابطه به شرایط فعلی اسرائیل هم پرداخت که به هیچ عنوان با ادعاها و وعده‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر همخوانی ندارد.

نویسنده این گزارش آورده است:  به یاد دارید نخست وزیر چند ماه پیش وعده داده بود که اسرائیل در فاصله یک گام با پیروزی قاطع است، آخرین بار این جمله را ماه (میلادی) گذشته گفت، اما هنگبی از تحقق این پیروزی قاطع با این سرعت اطمینان ندارد.

این در حالی است که وی اعتراف کرد بدون تحقق پیروزی قاطع امکان امضای توافق سازش با ریاض هم وجود ندارد، از اینرو تحقق این سازش حداقل تا 3 ماه آینده امکان پذیر نخواهد بود.

هنگبی که در نشستی در مرکز تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو سخن می‌گفت، افزود: جنگ غزه مانع اصلی تحقق سازش با عربستان است، این در حالی است که ما و ریاض پیش از 7 اکتبر در نزدیک‌‌ترین نقطه ممکن برای سازش بودیم.

امروز جنگ غزه بزرگترین چالش موجود در مقابل این امر است، سعودی‌ها خواهان خروج ارتش اسرائیل از غزه هستند، اما این خروج در حال حاضر به معنای بازگشت بالفعل حماس به قدرت است و این امر برای ما بسیار دشوار است، از اینرو باید منتظر تحقق پیروزی قاطع برای بازگشت آرامش به غزه باشیم!

او در عین حال فاش کرد، رئیس جمهور بایدن نیز در رابطه با دیدگاه ما نسبت به سرکوب حماس هم نظر است با این حال ما در متقاعد کردن رسانه‌ها در رابطه با برنامه روز بعد از پایان جنگ، شکست خوردیم.

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد، روز پنج شنبه جلسه‌ای برای یافتن جایگزین‌های حماس برگزار خواهد شد، چون حتی یک نفر هم در کابینه از‌‌ایده تشکیل حکومت نظامی در نوار غزه حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما