شناسهٔ خبر: 66883542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان:

۴ شکارچی در پناهگاه حیات وحش خارو دستگیر شدند

اصفهان- رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردستان از دستگیری ۴ شکارچی در پناهگاه حیات وحش خارو خبرداد که لاشه ۲ کَل وحشی را حمل می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شواخی اظهار کرد: محیط بانان شهرستان اردستان حین گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش خارو، چهار نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و از متخلفان لاشه ۲ کَل وحشی، یک دستگاه موتورسیکلت فاقد مدرک و یک دستگاه دوربین دوچشمی کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست مورخ ۱۳۹۸/۴/۲۵ از لحاظ مطالبه ضرر و زیان شکار غیر مجاز، مبلغ ضرر و زیان هر رأس کل وحشی ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده، که در جلسه اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان تعیین شده برای گونه مذکور، چهار برابر افزایش یافته است و این جدای مجازات کیفری است.

به گزارش مهر، استان اصفهان دارای چهار منطقه حفاظت شده کرکس (واقع در شهرستان‌های نطنز و میمه)، قمصر و برزوک (واقع در شهرستان کاشان)، کهیاز (واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه (در محدوده شهرهای دامنه و چادگان) است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی (در محدوده اصفهان-بهارستان) و قمیشلو (در محدوده شهرهای شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون) پناهگاه موته (واقع در شهرستان میمه)، پناهگاه حیات وحش عباس آباد (محدوده نائین و خور وبیابانک)، پناهگاه حیات وحش خارو در اردستان، پناهگاه حیات وحش یخاب در آران و بیدگل تالاب، بین‌المللی گاوخونی (در محدوده شهر ورزنه) هم‌چنین ۱۰ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا، ستبله، کلاته و… از دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است.

نظر شما