شناسهٔ خبر: 66883229 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سالانه میلیون‌ ها کودک در جهان قربانی آزار های آنلاین می‌شوند

محققان دانشگاه «ادینبورو» در این مطالعه دریافتند ۱۲.۶ درصد از کودکان جهان (۳۰۲ میلیون) سال گذشته (۲۰۲۳) با قرار گرفتن در معرض تصاویر، ویدیوها و مکالمات نامتعارف در فضای مجازی مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

سالانه میلیون‌ها کودک در جهان قربانی آزارهای آنلاین می‌شوند؛ آمریکا یکی از مناطق پرخطر است
براساس نتایج یک مطالعه جدید سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان قربانی سوء استفاده جنسی آنلاین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این اولین بار است که تحقیقاتی درباره آزار و اذیت آنلاین کودکان در مقیاس جهانی انجام می‌شود.

محققان دانشگاه «ادینبورو» در این مطالعه دریافتند ۱۲.۶ درصد از کودکان جهان (۳۰۲ میلیون) سال گذشته (۲۰۲۳) با قرار گرفتن در معرض تصاویر، ویدیوها و مکالمات نامتعارف در فضای مجازی مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این تخمین زده می‌شود که سال گذشته ۱۲.۵ درصد از کودکان در سراسر جهان (۳۰۰ میلیون) با مکالمات و پیامک‌های ناخواسته و بدون رضایت با مضامین غیراخلاقی از سوی بزرگسالان و جوانان مواجه شده‌ باشند.

به گزارش یورونیوز، این تحقیق همچنین نشان داد ایالات متحده یکی از مناطق پرخطر برای کودکان محسوب می‌شود.

طرح «Childlight» که با هدف درک شیوع کودک آزاری راه اندازی شده است نشان می‌دهد از هر ۹ مرد در ایالات متحده یک نفر (تقریبا ۱۴ میلیون) در مقطعی از زندگی خود در فضای مجازی کودکان را مورد سوءاستفاده قرار داده است. یافته‌های این تحقیق همچنین عنوان می‌کند در بریتانیا نیز ۷ درصد از مردان « ۱.۸ میلیون» در دوره‌ای از زندگی خود تجربه انجام چنین اقدامی را داشته‌اند.

بسیاری از مردان شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کرده‌اند که اگر مطمئن باشند هویتشان مخفی نگه داشته می‌شود باز هم مرتکب جرایم جنسی آنلاین علیه کودکان خواهند شد.

پل استنفیلد، مدیر اجرایی «Childlight»، گفت: موارد کودک آزاری بسیار رایج شده است به طوری که در هر ثانیه پرونده‌ای در این خصوص به سازمان‌های نظارتی و پلیس گزارش می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد این یک نوع بیماری است که به طور تصاعدی در حال رشد است و در هر کشوری رخ می‌دهد و نیاز به یک واکنش جهانی دارد.

استنفیلد در ادامه اذعان داشت: ما باید فورا اقداماتی در این زمینه انجام دهیم. این نوع رفتارها باید به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی که می‌توان از آن پیشگیری کرد در نظر گرفته شوند.

استفان کاوانا، مدیر اجرایی اینترپل نیز با بیان اینکه رویکردهای سنتی اجرای قانون همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ما باید با هم در سطح جهانی کارهای بیشتری انجام دهیم، از جمله آموزش متخصصان، اشتراک‌گذاری داده‌ها و تجهیزات بهتر برای مبارزه موثر با این بیماری که به میلیون‌ها کودک در سراسر جهان آسیب‌ وارد می‌کند.

نظر شما