شناسهٔ خبر: 66880908 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عراقی‌زاده: لیگ برتر بیشتر شبیه به دورهمی شده است؛

اختصاصی: درخواست قهرمان لیگ برای میزبانی جام باشگاه‌ آسیا

محمدحسین عراقی‌زاده، قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره باشگاه گیتی پسند اصفهان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال ایران، گفت‌وگوی ویژه‌ای را با خبرنگار ما پیرامون برگزاری جام باشگاه‌های آسیا و همچنین دریافت مجوز حرفه‌ای داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم گیتی پسند اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران تمامی عزم خود را جزم کرده است تا پس از سال‌ها جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود و طلسم بی‌اهمیتی afc به این رقابت‌ها شکسته شود. پیش‌ترها مدیران باشگاه پرافتخار اصفهانی به مدیران سازمان لیگ و کمیته فوتسال اولتیماتوم داده بودند که در صورت ادامه‌دار شدن خاموشی جام باشگاه‌های آسیا، برای همیشه از حضور در لیگ‌های فوتسال ایران کناره‌گیری خواهند کرد و برنامه‌های خود را صرف رشته‌های دیگر می‌کنند. مدیران باشگاه گیتی‌پسند، ضمن تلاش برای پیگیری رقابت‌ها درخواست میزبانی جام باشگاه‌های آسیا را ارائه داده‌اند و امیدوار هستند پس از سال‌ها باری دیگر بزرگ‌ترین تورنمنت باشگاهی در قاره کهن در چرخه و تقویم سالانه afc جای بگیرد.

گفتنی است، تیم گیتی پسند اصفهان اولین تیم فوتسال ایران به‌شمار می‌رود که برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدام کرده است. اگرچه درخواست آن‌ها از سوی afc رد گردیده که محمدحسین عراقی‌زاده از دلایل عدم دریافت مجوز پرده برداشته است.

در همین خصوص، محمدحسین عراقی‌زاده، قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره باشگاه گیتی پسند اصفهان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال ایران، گفت‌وگوی ویژه‌ای را با خبرنگار "ورزش سه" پیرامون برگزاری جام باشگاه‌های آسیا و همچنین مجوز حرفه‌ای داشته است که در ادامه خواهید خواند:

تیم‌های ایرانی همیشه در آسیا قدرت‌نمایی کرده‌اند.

ابتدا مجددا تسلیت عرض می‌کنم شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراهش در حادثه بالگرد که ملت شریف ایران را عزادار کرد. پیش از توضیحات در خصوص جام باشگاه‌های آسیا، یک فلش‌بک به گذشته این رقابت‌ها که بزنیم، همیشه باشگاه‌های ایرانی فینالیست جام بوده‌اند و قدرت‌نمایی کرده‌اند. تیم‌هایی همانند گیتی‌پسند، منصوری قرچک، تاسیسات دریایی و مس‌سونگون، در ادوار گذشته به همت و تلاش‌های علی تارقلی‌زاده که نقش به‌سزایی در انجام مسابقات داشت به نبرد پایانی راه یافته‌اند و نشان دهنده این است که هر تیم ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته باشد، بی‌شک آقایی خواهد کرد. تیم گیتی پسند اصفهان موفق شده، پنج مرتبه قهرمان لیگ برتر فوتسال شود و به سه دوره جام باشگاه‌ها راه پیدا کند که حاصل آن یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی بوده است. مطمئن باشید در صورت برگزاری رقابت‌ها، قهرمانی به ایرانی‌ها تعلق خواهد گرفت و فوتسال ایران همانطور که در سطح ملی قدرت‌نمایی می‌کند، در عرصه باشگاهی نیز ابرقدرت محسوب می‌شود. از سال ۱۳۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا، جام باشگاه‌های آسیا از برنامه‌های afc خارج شد در حالی که رشته‌های دیگر از جمله فوتبال، والیبال و هندبال مسابقات باشگاهی‌اش پیگیری شد. لازم به ذکر است، جام باشگاه‌های فوتسال اروپا در سال‌های کرونا انجام شد و فعالیت‌های باشگاهی را ادامه دادند و وقفه‌ای ایجاد نکردند.

لیگ باشگاهی ایران بیشتر شبیه به دورهمی شده است؛

ما به این نتیجه رسیده‌ایم، فوتسال در afc در اولویت نیست که چنین چیزی را باید مسئولین مربوطه پاسخگو باشند. در حال حاضر خوشبختانه خبری از کرونا نیست و سه سالی است که این ویروس از بین رفته. اما آقایان سکوت کرده‌اند و باید گفت لیگ‌های فوتسال باشگاهی در آسیا بیشتر شبیه به دورهمی شده است. خداروشکر لیگ برتر برای تیم‌ملی بسیار خوب بوده، زیرا باشگاه‌ها، بازیکنان خود را آماده برای بازی در تیم ملی می‌کنند. باید گفت، تیم‌ها مکملی برای موفقیت تیم‌های ملی می‌شوند و فقط همین. تیمداری در فوتسال، سقف اهداف و بلندپروازی‌هایش فقط قهرمانی در لیگ شده است. از طرفی دیگر، با رایزنی‌هایی که با کمیته فوتسال ایران کرده‌ایم، جویای برگزاری جام باشگاه‌های آسیا شدیم که گویا آن‌ها در تلاش هستند تا این رقابت‌ها باری دیگر پیگیری شود

درخواست میزبانی در جام باشگاه‌های آسیا را داده‌ایم؛

چند کشور آسیایی از جمله عراق با توجه به اینکه رئیس کمیته فوتسال آسیا آقای تاج یک ایرانی است، به ما متوسل شده‌اند که بیشتر تلاش و رایزنی کنیم که جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود. در کل، به ما اطلاع داده‌اند که امسال با راهکار و شیوه‌ای متفاوت جام باشگاه‌های آسیا پیگیری خواهد شد و در باشگاه گیتی‌پسند نیز طی جلساتی که داشته‌ایم از طریق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و با هماهنگی‌ مقامات استانی درخواست میزبانی در جام باشگاه‌های آسیا را داده‌ایم و باید دید در آینده چه می‌شود و چه تصمیمی از سوی afc گرفته خواهد شد.

در تلاش هستیم مجوز حرفه‌ای را دریافت کنیم؛

در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم اینکه afc تیم‌های فوتسال را برای مجوز حرفه‌ای ملزم نکرده بود برای بحث حرفه‌ای‌ سازی و استانداردسازی، اما باشگاه گیتی پسند به درخواست خود جلسات حضوری و بسیار خوبی را با مسئولین حرفه‌ای سازی فدراسیون فوتبال داشتیم که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. ما آمدیم به عنوان اولین تیم فوتسال در آسیا برای حرفه‌ای سازی ورود کردیم. صدور مجوز حرفه‌ای آیتم‌های بسیار زیادی دارد که باشگاه گیتی‌پسند اکثر آیتم‌ها را داشت، ولی بحثی که وجود دارد برخی از آن‌ها در فوتبال ایران و آسیا اجرا می‌شود اما در فوتسال بنا به دلایلی پیگیری نشده. محض نمونه، سلامت بازیکنان و مجوز ایفمارک است. ایفمارک در فوتبال الزامی است و همه تیم‌ها موظف هستند بازیکنان خود را برای معاینات پزشکی به آنجا ببرند. اما در فوتسال چنین چیزی تا به حال نبوده است. به‌رغم تلاش‌های سازمان لیگ فوتسال و شرایطی برای حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها را که درنظر گرفته‌اند، اما تا به این لحظه بحث ایفمارک را با توجه به هزینه‌هایش در لیگ باشگاهی نداشتیم، ولی خود ما در باشگاه گیتی‌پسند در چندین سال اخیر برنامه‌ای را برای بازیکنان در رشته‌های مختلف پیرامون معاینات پزشکی پیش از فصل را رعایت کردیم و به afc ارائه کردیم. اما نکته‌ای که وجود دارد، afc فقط مدارک ایفمارک را مورد تأیید می‌داند. برای حرفه‌ای سازی نکات دیگری از جمله، نور سالن، رختکن‌ها، فاصله سکو تماشاگران تا زمین مسابقه و همچنین نیمکت ذخیره‌ها و بسیاری از آیتم‌های مختلف... سوای بحث سالن‌های ورزشی، صورت‌های مالی باشگاه، سودهای باشگاه، مجمع اعضای هیئت مدیره را به afc معرفی کنند. تیمداری در رده‌های پایه که ما بسیاری از آیتم‌ها را داشتیم. در چند مورد نقص بود که همکاران ما در تلاش هستند مجددا با فرجه‌ای که afc به ما داده، آن‌ها را بر طرف کنیم. دریافت مجوز حرفه‌ای در فوتبال نیز بسیار سخت است و در فوتسال با توجه به اینکه تا به حال اجرا نشده، دشواری‌های خودش را دارد که ما تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله به استاندارد‌های لازم در آسیا دست پیدا کنیم و مجوز حرفه‌ای کسب کنیم.

نظر شما