شناسهٔ خبر: 66878019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قطر جنایات دیشب صهیونیست‌ها در رفح را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه قطر جنایات دیشب رژیم صهیونیستی در رفح را به شدت محکوم و نسبت به مانع‌تراشی این رژیم در روند مذاکرات آتش‌بس ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای جنایات دیشب رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه بر ضرورت تعهد اشغالگران اسرائیلی به دادگاه مبنی بر توقف حملات علیه رفح تاکید شده است.

وزارت خارجه قطر همچنین از جامعه جهانی خواسته است تا برای جلوگیری از ارتکاب نسل کشی جمعی ضد آخرین پناهگاه آوارگان غزه، تحرک فوری از خود نشان دهد.

این بیانیه ضمن تاکید بر مواضع ثابت قطر در خصوص آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین، نسبت به از بین رفتن تلاش‌های میانجی‌گران و مانع تراشی در روند رسیدن به توافق آتش بس فوری و پایدار در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در اراضی فلسطین با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی طی شب گذشته علیه شهر رفح و آوارگان فلسطینی که بیش از ۵۰ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی اردوگاه آوارگان فلسطینی را در رفح زیر آتش گرفتند که همین مساله باعث شد آوارگان فلسطینی زنده زنده در آتش بسوزند.

پیشتر مسئولان نهاد دفاع شهری نوار غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کردند: حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به شمال غرب شهر رفح یک کشتار تمام عیار به شمار می‌رود. آنها اضافه کردند: ما شاهد قطع اعضای تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی گناه در جریان این حملات وحشیانه و برجای ماندن سوختگی‌های گسترده بر روی بدن آنها هستیم.

مسئولان نهاد فلسطینی مذکور تاکید کردند: در این کشتار وحشیانه تعداد زیادی از زنان و کودکان فلسطینی به شهادت رسیده اند. نظامیان صهیونیست مناطقی را هدف قرار دادند که پیشتر از آنها به عنوان مناطق امن برای آوارگان یاد کرده بودند.

نظر شما