شناسهٔ خبر: 66872162 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ گزارش «دنیای اقتصاد» از وضعیت بازار سهام/ بررسی «جام جم» درباره تبعات نگهداری از حیوانات نامتعارف در خانه/ دلایل «خراسان» برای کاهش سن سیگارکشیدن در دختران نوجوان

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنارسانه، «تله بورسی دامنه نوسان» تیتر روزنامه دنیای اقتصاد است که به وضعیت بازار سهام اشاره کرد و به این سوال پاسخ داد که آیا رکود در دولت آینده به پایان می‌رسد؟ این روزنامه نوشت: «بورس تهران سه‌روز متوالی است که در تله دامنه نوسان گیر افتاده است. پس از شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه او، دامنه تحرکات بورس به ۲درصد کاهش پیدا کرد. تداوم کاهش اجباری نوسانات بازار، سبب شد تا اهالی بازار سهام با هیجانات بیشتری دست به فروش بزنند. این درحالی است که ریسک تصمیمات ناگهانی نیز بر بازار سایه افکنده است. مجموعه این عوامل، سبب شده است تا دست بازارگردان برای کنترل بازار نیز بسته شود و صندوق‌های سهامی با وجود آنکه به نقدشوندگی بالا معروف هستند، با صف فروش مواجه شوند. به نظر می‌رسد شرایط ویژه‌ای که بورس با آن مواجه شده است طی۱۹روز معاملاتی آینده و تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه یابد. انتظار می‌رود دولت جدید با کاهش دخالت‌های مستقیم خود در معاملات بورس تهران و سودآوری شرکت‌ها در صورت‌های مالی و همچنین حذف قیمت‌گذاری دستوری، بازار سرمایه را به روزهای رونق بازگرداند.»

«وحشی‌ها در خانه!» تیتر روزنامه جام جم است که در گزارشی به بررسی تبعات نگهداری از حیوانات نامتعارف در خانه پرداخت و نوشت: «اگرروزگاری نه‌چندان دور، آکواریوم‌هایی کوچک با ماهی‌های رنگی، انواع پرندگان از قناری و مرغ عشق گرفته تا مرغ و خروس در خانه‌ها نگهداری می‌شد، این روزها نگهداری از حیوانات در خانه‌ها نیز رنگ دیگری به خود گرفته است. حالا چندسالی است حیوانات خانگی دنیای عجایبی‌ است که از سگ، گربه، جغد، مار و تمساح گرفته تا شیر، خرس، گرگ، پلنگ و ایگوانا را دربرمی‌گیرد.»

«دودی‌شدن پُرآسیب دختران نوجوان» تیتر روزنامه خراسان است که در مطلبی به بیان دلایل کاهش سن سیگارکشیدن در دختران نوجوان پرداخت که در این میان ژست‌گرفتن با سیگارکشیدن، نداشتن قدرت «نه» گفتن، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی دختران نوجوان، شرطی‌شدن به سیگار در دوره نوجوانی و …. را از دلایل میل به مصرف سیگار خواند و در ادامه به بیان توصیه هایی به والدین پرداخت.

»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

 

نظر شما