شناسهٔ خبر: 66872161 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بیماران مبتلا به سرطان در انتظار آینده‌ای بهتر و عمری طولانی‌تر

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- نشریات پزشکی در چند وقت اخیر خبر از پیشرفت‌هایی در زمینه درمان سرطان داده‌اند- که به گفته پزشکان و محققین به معنای یک زندگی بهتر و طولانی‌تر برای بیماران خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ ایرینا ویتسمن پزشک متخصص هماتولوژی و انکولوژی درباره پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان سرطان به دست آمده؛ نوشته است:

زمانی که در سال 2008 در زمینه سرطان شروع به کار کردم، تنها حدود 20 درصد از بیماران مبتلا به سرطان ریه، بیشتر از یک سال پس از تشخیص این بیماری می‌توانستند زندگی کنند. در آن زمان درمان سرطان ریه محدود به انتخاب تنها چهار دارو بود و اکثر بیماران تنها کاری که می‌توانستند بکنند، به تعویق انداختن زمان مرگشان بود.

امروز درصدهای مربوط به این بیماری تغییر کرده و 60 تا 80 درصد از بیماران پس از درمان سرطان می‌توانند زندگی طولانی‌تر و فعال‌تری داشته باشند- که به معنای ادامه کار، انجام مسافرت و خاطره‌سازی با خانواده‌هایشان است.

بهبود و افزایش درک ما از نحوه رشد و گسترش سرطان منجر به پیدایش درمان‌های قدرتمند و دقیقی شده که می‌توانند سرطان‌های پیشرفته را کنترل کرده و حتی برخی از سرطان‌ها را- به شرط تشخیص در مراحل اولیه- به طور کامل درمان کنند.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا نرخ کلی مرگ و میر ناشی از سرطان از سال 1991 تا 2019 نزدیک به 32 درصد کاهش یافته است. این آمار به این معناست که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در طول این سال‌ها حدود 3.5 میلیون نفر کمتر شده است- که عواملی مانند شیمی‌درمانی پس از جراحی سرطان‌های سینه و روده بزرگ، کاهش افراد سیگاری و بهبود در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام برخی سرطان‌ها باعث این کاهش آشکار شده‌اند.

چنین پیشرفت‌هایی در کنار فاکتورهایی مانند شیمی‌درمانی هدفمند، افزایش ایمنی بدن و درمان‌های ترکیبی قدرتمند نه تنها می‌توانند زندگی طولانی‌تری را برای بیماران به ارمغان بیاورند، بلکه خواهند توانست یک زندگی باکیفیت‌تر و رضایت‌بخش‌تر را نیز تضمین کنند.

آینده درمان سرطان

پیشرفت‌هایی که در بیست سال گذشته در زمینه درمان سرطان به دست آمده، قابل توجه بوده‌اند. ما در حال حاضر در مورد نحوه ارتباط سلول‌های بدن، نحوه مقابله بدن با سرطان و البته چگونگی پنهان شدن سلول‌های سرطانی از سیستم ایمنی، و نیز نحوه واکنش بدن برای جلوگیری از گسترش سرطان چیزهای بسیار بسیار بیشتری می‌دانیم- و چیزهای به مراتب بیشتری نیز در راه است.

اکنون محققان در حال مطالعه درباره این موضوع هستند که کدام مولکول‌ها در ارتباطات سلولی نقش محوری و مرکزی دارند. موضوعی که افزایش آگاهی در موردش می‌تواند به توسعه روش‌های ایمنی‌درمانی جدید کمک کرده و در نهایت به بدن کمک خواهد کرد با سرطان مبارزه کند.

متن کامل این مطلب را در اینجا بخوانید

 

نظر شما