شناسهٔ خبر: 66871054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سلام ستوده

نگاه فراملی؛ وجه تفاوت متکی با سایر گزینه‌های ریاست

یک منتخب مجلس دوازدهم گفت: نگاه آقای متکی نه فقط ملی بلکه فراملی است. او در دوره‌ای که وزیر امور خارجه بود تجربیات زیادی کسب کرد و حالا به شخصیتی تبدیل شده است که نگاهی کلان دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی این روزهای کشور آن است که چه کسی می‌تواند عهده‌دار مسئولیت ریاست مجلس شود؟ در میان نامزدهای ریاست قوه مقننه نام منوچهر متکی هم به چشم می‌خورد؛ فردی که در همه این‌ سال‌ها نشان داده است که هم نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به شدت مقید است و در جهت تحقق هرچه بیشتر آنها می‌کوشد و هم آنکه به صورت عینی نشان داده است که قائل به عقلانیت انقلابی و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است. چنین اوصافی باعث شده است که او حالا یکی از مهم‌ترین سانس‌های کسب تصدی ریاست مجلس دوازدهم باشد.

سلام ستوده، منتخب مجلس یازدهم، درباره ظرفیت‌های متکی برای ریاست مجلس به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من آقای متکی هم مقبولیت لازم و هم کارنامه پرباری برای تصدی پست ریاست مجلس دارند. او می‌تواند گزینه خوبی برای اداره قوه مقننه باشد زیرا وقتی به سابقه‌اش نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در مسئولیت‌هایی که برعهده داشته، به بهترین شکل عمل کرده است».

او ادامه داد: «نگاه آقای متکی نه فقط ملی بلکه فراملی است. او در دوره‌ای که وزیر امور خارجه بود تجربیات زیادی کسب کرد و حالا به شخصیتی تبدیل شده است که نگاهی کلان دارد».

این منتخب مجلس یازدهم همچنین بیان کرد: «تفاوت او با بقیه نامزدهای ریاست مجلس نگاه فراملی‌اش است. چنین نگاهی می‌تواند به کارآمدی مجلس به ویژه در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی کمک کند».

ستوده در پایان گفت: «مجلس دوازدهم دارای نیروهایی مؤمن و کارآمد است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. تعامل سازنده‌ای که میان نمایندگان به چشم می‌خورد حتما برای احقاق بهترین عملکرد مجلس در جهت رفع مشکلات عمومی راهگشاست. به این دلیل امید زیادی وجود دارد که مجلس دوازدهم بتواند هم اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را محقق کند و هم باری از دوش مردم بردارد».

نظر شما