شناسهٔ خبر: 66870328 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پکن بی جی30؛ فرصتی در بازار برای تجربه اتاق لندروور و لندکروزر با 18 هزار دلار! (+تصاویر)

پکن بی جی30 مجهز به سطح 2.5 رانندگی خودران است که این به مفهوم ویژگی های جذابی مانند کروز کنترل تطبیقی و مجموعه ای از سنسورهای دقیق ایمنی است.

صاحب‌خبر -

عصر ایران -  بایک از نسل دوم کراس اوور جعبه ای پکن بی جی30 رونمایی کرد. این آفرودر چینی در تریم های محور جلو و تمام چرخ محرک قابل سفارش خواهد بود و در بخش پیشرانه آن از آخرین فناوری هیبرید بایک با نام مجیک ناکلیر درایو استفاده می شود.

خودرو شامل 5 تریم می شود که اسامی و قیمت ها در جدول زیر آورده شده است:

پکن بی جی30؛ تجربه اتاق لندروور و لندکروزر با 18 هزار دلار! (+تصاویر)

همانطور که مشاهده می کنید قیمت از 13800 دلار شروع می شود و تا 18900 دلار بالا می رود. بنابراین پکن بی جی30 یک محصول اقتصادی محسوب می شود.

در پروفایل دماغه از جلوپنجره یکپارچه با چراغ های اصلی استفاده شده و الگوی کلاسیک کار همچنان حفظ شده است. در باقی قسمت های بدنه نمایش سبک مینیمال را مشاهده می کنیم که با کمترین پیچیدگی به دنبال ارائه بالاترین میزان جذابیت است.

نوار پلاستیکی روی گلگیرها و رکاب همچنان با سپرهای اصلی جلو و عقب منظره ای عضلانی و آفرودی را نمایش می دهند. در نهایت کل اتاق شباهت کاملی به محصولات لندروور و لندکروزر دارد.

شاسی بلند جدید بایک از منظر ابعاد برابر با 4730 میلیمتر در طول، 1910 میلیمتر در عرض و 1790 میلیمتر در ارتفاع  توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2820 میلیمتر است. زاویه ورود 25 و زاویه خروج 30 درجه است. ارتفاع از سطح زمین 215 میلیمتر استو

تریم های پایه رینگ های 18 اینچی دارند و در تریم های بالاتر از نمونه 19 اینچی استفاده شده است.

تمامی تریم های Karuno که در جدول ابتدای مطلب اشاره شد، مجهز به انجین 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو با 188 اسب بخار خروجی و گشتاور 305 نیوتن متر هستند. برای این تریم ها سامانه تمام چرخ محرک قابل ارائه نیست.

در تریم های مجیک ناکلیر درایو از همین انجین استفاده شده که البته 158 اسب بخار و 235 نیوتن متر گشتاور از آن دریافت می شود تا طی هماهنگی با یک موتور الکتریکی مرتبط با محور جلو که 177 اسب بخار خروجی و 315 نیوتن متر گشتاور دارد، ساختار هیبرید را شکل بدهند.

در تریم های هیبریدی مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، یک موتور الکتریکی 75 اسب بخاری با گشتاور 135 نیوتن متر نیز به محور عقب اضافه می شود.

مجموع خروجی هیبرید محور جلو 334 اسب بخار و گشتاور آن 550 نیوتن متر است. این آمار برای هیبرید تمام چرخ محرک 409 اسب بخار و 685 نیوتن متر گزارش شده است.

بیشینه سرعت تریم های بنزینی 190 کیلومتر برساعت و هیبرید 170 کیلومتر برساعت است.

هیبریدی ها به جعبه دنده 2 سرعته دی اچ تی مجهز هستند در حالی که بنزینی ها نمونه 7 سرعته دوکلاچه تر دارند.

کابین پکن بی جی30 نیز بسیار ساده طراحی شده که از امکانات آن می توان به نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات کیلومتر، نمایشگر 14.6 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، چیپ 8155 اسنپ دراگون و... اشاره کرد.

پکن بی جی30 مجهز به سطح 2.5 رانندگی خودران است که این به مفهوم ویژگی های جذابی مانند کروز کنترل تطبیقی و مجموعه ای از سنسورهای دقیق ایمنی است.

همچنین در تریم های مجهز به سامانه تمام چرخ محرک تنظیمات هوشمند ای تی اس (دستیار عملکرد در شرایط آفرود) در نظر گرفته شده که برای آفرودسواران گزینه ای محبوب خواهد بود.

بایک پکن بی جی30