شناسهٔ خبر: 66870068 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

شکست پشت شکست برای شاگردان پائز در تیم ملی والیبال ایران

رسوب در رنکینگ جهانی

هفته نخست ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها در گروه مردان از روز سه‌شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۳ در کشور‌های برزیل و ترکیه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

در هفته اول مسابقات که از یکم تا هفتم خرداد پیگیری می‌شود، تیم‌های برزیل، صربستان، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کوبا، ژاپن و آلمان در ریودوژانیرو به مصاف یکدیگر ‌می‌روند و تیم‌های ترکیه، فرانسه، لهستان، هلند، آمریکا، کانادا، اسلونی و بلغارستان در آنتالیا صف‌آرایی خواهند کرد. 
تیم ملی والیبال کوبا در چهارمین و آخرین مسابقه خود در هفته نخست موفق به شکست ایران شد و با سه برد و ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. 
تیم‌های فرانسه و ژاپن نیز به کار خود در هفته نخست پایان دادند و با سه برد و یک شکست در رتبه‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند. ایتالیا نیز با سه برد و ۹ امتیاز در رتبه دوم است اما یک بازی دیگر دارد. 
تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل کوبا در رنکینگ جهانی افت کرد و پایین‌تر از اوکراین قرار گرفت و با متحمل شدن سه شکست در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است. تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود مقابل تیم‌های صربستان و ایتالیا متحمل شکست شد. تیم ملی والیبال کوبا نیز مقابل تیم‌های برزیل و آلمان پیروز میدان شده بود و برابر ژاپن در یک بازی نزدیک به هم شکست خورد. 

آمار خوب ایران
بررسی آماری دیدار ایران – کوبا تفاوت فاحشی بین دو تیم در آیتم‌های مختلف را نشان نمی‌دهد، به گونه‌ای که کوبا ۵۳ امتیاز در حمله بدست آورد و ایران در این بخش ۵۱ امتیاز کسب کرد. 
سیمون در دفاع کوبا نقش پررنگی داشت و این تیم در این آیتم ۹ امتیاز بدست آورد، در مقابل سهم ایران ۴ امتیاز بود. 
کوبا ۷ امتیاز از طریق سرویس مستقیم کسب کرد که تنها یک امتیاز با ایران تفاوت دارد و ملی‌پوشان ایران ۶ امتیاز از این طریق بدست آوردند. 
کوبا اشتباهات فردی بیشتری داشت، به گونه‌ای که ایران ۲۶ امتیاز از طریق اشتباهات حریف بدست آورد اما کوبا ۲۰ امتیاز از طریق اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد. 

امیدواری‌های پائز
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مسابقه با این تیم گفت: بله این حقیقت است که تیم ایران در بازی سوم شکست خورد. در مسابقه با کوبا پیشرفت‌های زیادی در خیلی از فاکتور‌ها و کیفیت بازیکنان شاهد بودیم. حالا بیشتر شبیه به یک تیم هستیم. 
موتا پائز با تأکید بر اینکه بازیکنان ایران پیشرفت کردند، تصریح کرد: باید این موضوع را در ذهنمان نگه داریم که ناامیدی همیشه بزرگ است، اما باید از این ناامیدی به عنوان قدرتی برای بهتر کار کردن و بهتر انجام دادن در دفعه بعد استفاده کنیم.
وی درباره دیدار آینده تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین گفت: آرژانتین از جمله تیم‌هایی است که بسیار خطرناک است. چرا که بر پایه قدرت بازی نمی‌کنند بلکه تیم باهوشی هستند. 
پائز ادامه داد: بازیکنان آرژانتین اشتباهات کمی دارند و سرویس خوب می‌زنند و دفاع خوبی دارند. این چالش بزرگی برای ایران است به خاطر اینکه کاملاً متفاوت از کوبا و ایتالیا هستند. حتی شاید برای ما بدترین گزینه ممکن باشند؛ چرا که تیمی استوار هستند.
تیم ملی والیبال ایران در اولین دقیقه روز دوشنبه هفتم خرداد در چهارمین و آخرین دیدار هفته نخست خود به مصاف آرژانتین خواهد رفت. 

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

نظر شما