شناسهٔ خبر: 66869449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تولید ۱۰ هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی و باغی توسط عشایر

خرم‌آباد - فرمانده بسیج عشایری لرستان از تولید ۱۰ هزار میلیارد ریال محصولات دامی، باغی و زراعی توسط عشایر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مجید بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عشایر استان لرستان بیش از ۱۲ هزار تن گوشت قرمز را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از گوشت قرمز موردنیاز استان از سوی عشایر تأمین می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته با همکاری سازمان امور عشایر حمایت خوبی در بحث توزیع نهاده‌های دامی در بین عشایر استان صورت‌گرفته به‌گونه‌ای که عشایر استان در این حوزه دیگر مشکلی نداشتند و مجبور نشدند که دام خود را ارزان به فروش برسانند.

فرمانده بسیج عشایری لرستان در ادامه با اشاره به تولیدات دامی، باغی و زراعی عشایر لرستان، بیان داشت: سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن محصولات دامی، باغی و زراعی از سوی عشایر و روستاییان لرستان تولید می‌شود.

سرهنگ بیرانوند، ارزش ریالی این محصولات تولیدی عشایر و روستاییان لرستان را بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: جمعیت عشایر لرستان حدود هفت درصد از جمعیت عشایر کشور هستند.

وی ادامه داد: جمعیت عشایر لرستان بالغ بر ۸۵ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار و ۱۴ ایل بزرگ و ۱۵ طایفه مستقل است.

فرمانده بسیج عشایری لرستان، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر و روستاییان در راستای تقویت مشاغل خانگی پرداخت شد.

سرهنگ بیرانوند با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات، بیش از ۳۵۰ فرصت شغلی در بین عشایر استان ایجاد شد، تصریح کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان عشایری به مناطق عملیاتی جنوب و ۱۰۰ نفر از عشایر استان به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند.

نظر شما