شناسهٔ خبر: 66865464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسپانیا: برسمیت شناختن کشور فلسطین برای مردم آن عادلانه است

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا درحالیکه مادرید این هفته کشور فلسطینی را به رسمیت می‌شناسد، تاکید کرد که این اقدام عدالت برای مردم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آلبارس امروز یکشنبه در کنار محمد مصطفی، نخست وزیر فلسطین، گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین "عدالت برای مردم فلسطین و بهترین تضمین امنیت برای اسرائیل است.

آلبارس در این دیدار تاکید کرد که مادرید در روز سه‌شنبه 28 مه به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

مصطفی با استقبال از اقدام اسپانیا و نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز سه‌شنبه، گفت: ما می‌خواهیم همه کشورهای اروپایی این کار را انجام دهند.

نشست آلبارس و مصطفی در بروکسل بود، جایی که نخست وزیر تشکیلات خودگردان با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اسپن بارت ایده، وزیر امور خارجه نروژ نیز دیدار کرد.

در اواخر روز یکشنبه، مصطفی قرار بود با بورل، بارت ایده و شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفتگو کند.

وی روز دوشنبه با وزرای اسپانیا، نروژ و ایرلند دیدار دیگری در بروکسل خواهد داشت و روز چهارشنبه در اسپانیا خواهد بود.

اسرائیل به اسپانیا، نروژ و ایرلند هشدار داده است که روابط با آنها بخاطر به رسمیت شناختن کشور فلسطینی با "عواقب جدی" مواجه خواهد شد.

جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در غزه به کشورهای خواهان به رسمیت شناختن فلسطین انگیزه داده است. آنها امیدوارند که گام‌ها به سوی راه‌حل دو کشوری، با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، پایه‌هایی را برای صلح خاورمیانه بسازد.

انتهای پیام/

نظر شما