شناسهٔ خبر: 66864691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدودف: لهستان از خاکستر رادیواکتیو سهم خود را دریافت می‌کند

نخست‌وزیر پیشین و معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز با تشریح شرط آغاز جنگ جهانی تأکید کرد: استقرار تسلیحات اتمی در لهستان باعث می‌شود ورشو از خاکستر رادیواکتیو سهم خود را دریافت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر پیشین و معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز یکشنبه در سخنانی در واکنش به اظهارات «سیکورسکی» (وزیر خارجه لهستان) که پیشتر در گفتگویی با روزنامه گاردین درباره احتمال حمله آمریکا به روسیه سخنانی را مطرح کرده بود، تصریح کرد: لهستان باید درک کند که حمله آمریکا به اهدافی در روسیه به معنای آغاز یک جنگ جهانی است.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در این خصوص ادامه داد: در این صورت، ورشو کنار نخواهد ماند و قطعا سهم خود را از خاکستر رادیواکتیو دریافت خواهد کرد.

«دیمیتری مدودف» گفت: آمریکایی‌ ها تا به حال چنین چیزی نگفته‌ اند، زیرا از لهستانی‌ ها محتاط‌تر هستند. همچنین، حمله آمریکا به اهداف ما به معنای شروع جنگ جهانی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه (رئیس‌ جمهور لهستان آندری) دودا، اخیراً تمایل خود را برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در لهستان اعلام کرده است، ورشو هم از این موضوع بی‌ نصیب نخواهد ماند و قطعا سهم خود را از خاکستر رادیواکتیو دریافت می کند.

«رادوسواف شیکورسکی» وزیر خارجه لهستان پیشتر در گفتگو با گاردین با اشاره به وعده‌ های پیشین آمریکا گفت که اگر روسیه در اوکراین از سلاح هسته‌ ای استفاده کند، حتی اگر این حمله تلفاتی نداشته باشد، باز هم ایالات متحده به مواضع این کشور حمله خواهد کرد.

نظر شما