شناسهٔ خبر: 66863946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شیراز چه گذشت

در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص تغییر نام بزرگراه جدیدالاحداث ۵۵ متری شهرک حافظ به نام خادم‌الرضا(ع) شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا اسکندری با بیان اینکه شهرداری شیراز یکی از نهاد‌هایی است که ظرفیت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را دارد، گفت: شعاری که به مانند سال اخیر با توجه به وضعیت خاص کشور حول محور اقتصاد است که با آینده نگری مقام معظم رهبری سر لوحه کار کشور قرار گرفته و اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدان توجه داشته باشند می‌توان بر موانع موجود فائق آمد.

وی در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و تیم همراه عنوان کرد: شعار امسال خطاب مستقیم رهبری به استفاده از مشارکت جمعی است. موضوعی که خوشبختانه در آخرین نشست آسیب شناسی روند سرمایه گذاری در شهر شیراز در بهمن ماه سال گذشته بدان پرداخته شد.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنانش تصریح کرد: انتظار است شهرداری شیراز نسبت به ارائه برنامه جامع اقتصادی در خصوص تحقق شعار سال و استفاده از حداکثر توان مدیریت شهری در این امر اقدام نماید ظرفیتی که مدیریت شهری، می‌تواند از مسیر سرمایه گذاری گام‌های موثری را در تحقق شعار سال بعنوان نهاد پیشران در توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز بردارد. انتظاری که کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری از مدیریت شهری دارد، استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی در پروژه‌های مختلف شهرداری و بهره مندی از ظرفیت بی بدیل مشارکت شهروندان یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه نقش شهرداری برای ورود شرکت‌های تامین سرمایه، فراهم نمودن زیر ساخت‌ها است، ابراز کرد: در همین راستا تلاش‌ها برای آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان پس از اخذ مجوزات لازم و قانونی در تیر ماه سال جاری است تا بتوان از این ظرفیت نیز برای ساختن شهری در خور شهروندان فهیم شهر شیراز استفاده کرد.

سیده مریم حسینی گفت: رویکردی که در راستای تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی گام برمی دارد در مسیر برابری فرصت‌ها و احترام به همه اقشار جامعه مارا یاری می‌کند تا پایگاه اجتماعی و فرهنگی شهر تقویت شود.

وی نیز با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی ارتباط بسیار خوب شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها منجر به تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی شده است، ابراز کرد: این قرارگاه به منظور زدودن غبار محرومیت ازبرخی محلات شهر شده که یکی ازاهداف این قرارگاه مرمت منازل محرومان نیازمند به بازسازی است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: باتوجه به تفاهم نامه سه جانبه شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر و قرار گاه احمد ابن موسی موارد برسی و در دستور کار قرار می‌گیرد که بر اساس مصوبه 4926 در تاریخ 14/4/1401 براساس منویات امامین انقلاب که مسئولان باید همیشه به مردم خدمت کنند و بیشرین تلاش را برای رفع محرومیت‌ها و ایجاد عدالت انجام دهند. براساس تفاهم نامه سه جانبه شورای شهر شهرداری و سپاه فجر و با بکار گیری نیرو‌های جهادی اقدام به شناسایی منازل محرومین کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 1402 حدود 500 خانه شناسایی و بازسازی و مرمت شد، ابراز کرد: در سال جاری این نوید را می‌دهم که بتوانیم تا پایان سال بیش از 1000 واحد دیگر در دستور کار قرار دهیم، اما قطعا این کار سختی‌های خاص خود را دارد.در نبود مدیریت واحد شهری و نیاز مناطق به سایر خدمات از جمله آب برق و گاز بلهداشت و بیمارستان و... که، نیازمند همکاری همه جانبه سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برای این همت ملی و جهادی هستیم.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه شهرداری شیراز یکی از نهاد‌هایی است که ظرفیت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را دارد، گفت: شعاری که به مانند سال اخیر با توجه به وضعیت خاص کشور حول محور اقتصاد است که با آینده نگری مقام معظم رهبری سر لوحه کار کشور قرار گرفته و اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدان توجه داشته باشند می‌توان بر موانع موجود فائق آمد.

وی هم ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و تیم همراه عنوان کرد: شعار امسال خطاب مستقیم رهبری به استفاده از مشارکت جمعی است. موضوعی که خوشبختانه در آخرین نشست آسیب شناسی روند سرمایه گذاری در شهر شیراز در بهمن ماه سال گذشته بدان پرداخته شد. وی افزود: انتظار است شهرداری شیراز نسبت به ارائه برنامه جامع اقتصادی در خصوص تحقق شعار سال و استفاده از حداکثر توان مدیریت شهری در این امر اقدام نماید ظرفیتی که مدیریت شهری، می‌تواند از مسیر سرمایه گذاری گام‌های موثری را در تحقق شعار سال بعنوان نهاد پیشران در توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز بردارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتظاری که کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری از مدیریت شهری دارد، استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی در پروژه‌های مختلف شهرداری و بهره مندی از ظرفیت بی بدیل مشارکت شهروندان یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه نقش شهرداری برای ورود شرکت‌های تامین سرمایه، فراهم نمودن زیر ساخت‌ها است، ابراز کرد: در همین راستا تلاش‌ها برای آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان پس از اخذ مجوزات لازم و قانونی در تیر ماه سال جاری است تا بتوان از این ظرفیت نیز برای ساختن شهری در خور شهروندان فهیم شهر شیراز استفاده کرد.

محمدتقی تذروی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد ماه روز فتح خرمشهر، روز استقامت و پایداری ملت شریف ایران اسلامی، شجاعت و شهامت فرماندهان، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دلاور اسلام است، عنوان کرد: لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه تعداد بیش از پنجاه و دو هزار نفر در طول هشت سال دفاع مقدس از بسیجیان عرصه جهاد و شهادت از شهر شیراز به جبهه اعزام شدند و برخی به لطف پروردگار مجروح نشده و سابقه خدمت آنها ده‌ها ماه و بیشتر است لازم است به منظور قدردانی از آنها نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه کرده که هر ماه سابقه جبهه آنان معادل یک درصد جانبازی تلقی شده و ایشان نیز به مقام پر افتخار جانبازی نائل شوند.

وی نیز ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و تیم همراه گفت: سانحه پیش آمده اخیر با تمامی تلخی هایش دارای پیام‌ها و درس‌هایی برای مسئولان و مدیران کشوری بود که از مهمترین آن می‌توان به خدمت و مدیریت اسلامی شهید آیت الله رئیسی و اخلاق مداری وفای به عهد را می‌بایست سرلوحه کار قرار داد و از توهین، تحقیر، تمسخر و تخریب یکدیگر برای رسیدن به منصب و مقاصد خود بپرهیزیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اگر چه این حادثه غم و اندوهی جان سوز بود، اما مردم در سراسر ایران اسلامی علی رغم همه سختی‌ها، گرفتاری‌ها، با حضور پرشور خود حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و دنیا شاهد آن بود و وجدان‌های بیدار به شکوه آن اعتراف نمودند.

به گفته تذروی از همین روی در سال آخر دور ششم شورا همکاران خودم را به استمرار تلاش‌های مجدانه به دور از حواشی دعوت می‌نمایم تا موجبات رضایت الهی و شهروندان هرچه بیشتر فراهم شود.

به گزارش تسنیم در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص تغییر نام بزرگراه جدیدالاحداث 55 متری شهرک حافظ به نام خادم الرضا (ع) شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به تصویب رسید. بر این اساس با تغییر نام بزرگراه جدیدالاحداث 55 متری شهرک حافظ به نام خادم الرضا (ع) شهید جمهور آیت اله سید ابراهیم رئیسی موافقت شد. همچنین شهرداری شیراز مکلف است تابلوی تکریم شهدای خدمت را در دو طرف ورودی تقاطع بزرگراه یا پل ورودی (با کاشی یا مصالح ماندگار) نصب کند و مصوبات مغابر در خصوص موضوع این مصوبه (معبر مذکور) لغو می‌شود.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص نامگذاری تقاطع ورودی بزرگراه 55 متری شهرک حافظ از بزرگراه حسینی الهاشمی به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، نیزبه تصویب رسید. براساس ماده واحده این مصوبه با نامگذاری تقاطع ورودی بزرگراه 55 متری شهرک حافظ از بزرگراه حسینی الهاشمی به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان موافقت شد.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص تکمیل تالار شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون‌های مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، نیز در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود از طریق انعقاد تفاهم نامه و قرارداد لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس به منظور تامین اعتبار جهت تکمیل تالار شهر شیراز تا مبلغ 500/2 میلیارد ریال معادل ارزش املاک واگذار شده به شهرداری شیراز به صورت (نقدی، تهاتر با املاک، برات کارت، کارت اوراق بستانکاری) از ردیف اعتباری 10212022120801 (تملک پراکنده در سطح شهر) بودجه سال 1403 اقدام نماید. تبصره: در قبال مبلغ فوق و معادل آن، بخشی از فضای ضلع شرقی محوطه مذکور (عرصه و محوطه منازل سازمانی) به عنوان بخش ورودی و همچنین در ضلع جنوبی پروژه و در راستای اجرای قانون مولد سازی، عرصه پارکینگ و باسکول قدیمی سیلو در ضلع شمالی ارزیابی و به شهرداری شیراز واگذار و انتقال مالکیت صورت پذیرد.

اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر

در ادامه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر به عنوان تأمین کننده مالی و کنسرسیومی متشکل از شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و دیگر تامین کنندگان و پیمانکاران صاحب صلاحیت که به تأیید شهرداری شیراز و بانک شهر می‌رسد، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به عقد قرارداد و واگذاری اجرای خط 4 قطار شهری شیراز به بانک شهر به عنوان تأمین کننده مالی و کنسرسیومی متشکل از بانک شهر از طریق شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و دیگر تامین کنندگان و پیمانکاران صاحب صلاحیت که به تایید شهرداری شیراز و بانک شهر می‌رسد، که مجوز اجرای فاز دوم متعاقباً از شورای اسلامی شهر شیراز اخذ می‌شود، اقدام کند. فاز یک: با طول حدود شش کیلومتر و هشت ایستگاه شامل ایستگاه‌های رازی، ایثار، شهرداری، قلب الزهرا (زینبیه) آستانه، شاهزاده قاسم، دروازه کازرون و ایستگاه استقلال و لینک ارتباطی خط دو به چهار به مبلغ حدود صد هزار میلیارد ریال. فاز دو: با طول 15/5 کیلومتر و دوازه ایستگاه با هزینه تقریبی دویست هزار میلیارد ریال. همچنین مبالغ فوق در قالب تهاتر با املاک شهرداری و عوارض ساختمانی و صدور، انتشار و فروش اوراق مشارکت و همچنین اعطای کارت اوراق بستانکاری یا برات کارت پرداخت می‌گردد و هزینه‌های فوق شامل ناورگان و تجهیزات ویژه نمی‌باشد. همچنین در بودجه سنواتی شهرداری، هزینه اجرای پروژه خط 4 قطار شهری توسط شهرداری به تناسب درصد پیشرفت فیزیکی پروژه لحاظ شود.

انتهای پیام/424/

نظر شما