شناسهٔ خبر: 66863872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری

مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری از افزایش ۵۲ درصدی ارزش کاالاهای صادراتی از استان در دو ماهه ابتدایی سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری صادرات وزنی از استان 101 درصد و درآمدهای گمرکی استان 333 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبلی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد افزایش 122 درصدی صادرات وزنی و رشد 200 درصدی درآمدهای گمرکی بودیم، ادامه داد: این سومین سال است که شاهد رشد و افزایش صادرات و درآمدهای گمرکی هستیم که نشان از ظرفیت های بالایی این استان دارد.

مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همچنین در این مدت ارزش کالاهای صادراتی 52 درصد رشد داشته است، مطرح کرد: در این مدت بیش از 21 میلیون دلار کالا با 32 هزار تن وزن از استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت واردات کالا نیز افزایش داشته است، عنوان کرد: در این مدت 4 هزار و 102 تن کالا با ارزش بیش از 12 میلیون دلار به استان وارد شده است که از لحاظ وزنی 674 درصد رشد و از لحاظ ارزش 148 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

عبداللهی همچنین به درآمدهای گمرکی استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: میزان درآمدهای گمرک که به خزانه واریز شده است بیش از 750 میلیارد ریال است که 333 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/7540

نظر شما