شناسهٔ خبر: 66860800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حمله روسیه به آشیانه در حال ساخت جنگنده‌های اف-۱۶ در غرب اوکراین

به گفته یکی از مقامات شبه‌نظامیان وابسته به اوکراین در شبه‌جزیره کریمه، مسکو در واکنش به حملات تروریستی اخیر اوکراین در خاک روسیه، شروع به تدارک حملات دقیق علیه اهداف نظامی کی‌یف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده گروه شبه‌نظامیان وابسته به اوکراین موسوم به «مقاومت زیرزمینی» در شبه‌جزیره کریمه می‌گوید که مسکو در واکنش به حملات تروریستی اخیر اوکراین در خاک روسیه از جمله حمله به پل کریمه در اکتبر ۲۰۲۲، شروع به حملات دقیق علیه اهداف نظامی و شبکه برقی اوکراین کرده است.

به گفته این نماینده که نامش فاش نشده است، نیروهای مسلح روسیه زیرساخت نظامی و انرژی در شهر «استاروکنستانیتنوف» را هدف قرار دادند. وی همچنین گفته است که مسکو به فرودگاه نظامی که هم‌اکنون برای پذیرایی از جنگنده‌های اف -۱۶ غربی مهیا می‌شود نیز حمله کرده است.

وی توضیح داد: یکی از حملات علیه یک مرکز آموزش نظامی زمینی در استاروکنستانیتنوف انجام شد که براساس داده‌های یگان مقاومت، تجهیزات نظامی خارجی به آنجا انتقال یافته و سربازان تازه‌وارد ارتش اوکراین نیز در همین آموزشگاه آموزش می‌بینند. مستشاران و مربیان خارجی وظیفه آموزش را برعهده دارند.

این منبع همچنین افزود که ارتش روسیه یک پست برق را هدف قرار داده و کانون آن را با یک «انفجار بسیار قدرتمند» منهدم کردند و برق شهر قطع شده است.

رسانه‌های خارجی اوایل ماه مه گزارش دادند که نخستین محموله جنگنده‌های اف -۱۶ تا ژوئن یا جولای به اوکراین تحویل خواهد شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه مارس در گفت‌وگو با خلبانان ارتش روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های اف -۱۶ تغییری در شرایط میدان نبرد ایجاد نخواهند کرد. هرچند، مسکو اعلام کرده است که به‌دلیل ماهیت دومنظوره این جنگنده‌ها، ارتش روسیه آنها را اهدافی با قابلیت حمل سلاح اتمی در نظر خواهد گرفت.

نظر شما