شناسهٔ خبر: 66859632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باند اسکیمرها در گرگان متلاشی شد

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری چند مجرم به اتهام اقدام کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سعید تجری اظهار کرد: در پی وصول چند مرجوعه قضایی با عنوان کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، با توجه به تعدد شکات، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد که از حساب چندین نفر از شاکیان حدود 5 میلیاردریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

وی افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان این پلیس، نهایتا تعداد 4 نفر از کسانی که اقدام به کپی کارت شهروندان و سپس برداشت از حساب آنها کرده بودند، شناسایی و  دستگیر شده که  پس از مواجه شدن با مستندات غیرقابل انکار، به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

تجری گفت: متهمان در قالب فروشنده، پس از دریافت کارت بانکی شهروندان، با روش اسکیم یا کپی داده‌های کارت بانکی، اقدام به سرقت اطلاعات کارت سوژه‌ها کرده و در ادامه موجودی حساب افراد را برداشت و با مبالغ سرقت شده اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و سکه می‌کردند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با دام اسکیمرها، کارت بانکی خود را شخصاً در دستگاه کارتخوان کشیده و خودتان رمز را وارد کنید.

انتهای پیام/582

نظر شما