شناسهٔ خبر: 66859605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون روابط کار وزیر تعاون:

دولت سیزدهم عنایت ویژه ای به امنیت شغلی کارگران داشت

رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم قراردادها و پیمان‌های دسته جمعی را بهترین مدل در قرارداد عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علی حسین رعیتی‌فرد در هشتمین همایش ملی کار با اشاره به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر گفت: با اجرای این طرح به تحقق عدالت مزدی نزدیک می شویم.

وی نقش کارگران در تحقق شعار سال و مشارکت در جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره‌وری، نوآوری و خلاقیت با مشارکت کارگران اتفاق می‌افتد و دستیابی با اهداف با کارگران ممکن می‌شود.

معاون وزیر کار در عین حال از آماده شدن لایحه ارتقای امنیت شغلی خبر داد و گفت: با همراهی و مشورت اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس توانستیم لایحه ارتقای امنیت شغلی را طراحی و تدوین کنیم که این لایحه به زودی به مجلس ارسال می شود.

رعیتی فرد با بیان اینکه رئیس جمهور فقید درباره امنیت شغلی کارگران عنایت ویژه‌ای داشتند اظهار کرد: تا پایان اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۰ واحد که دارای اعتراض کارگری بودند و یا مشکل داشتند، مورد رسیدگی قرار گرفتند و در دولت سیزدهم ۱۰ هزار واحد احیا شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه مسأله عدالت جنسیتی در اشتغال زنان و عضویت آنان در تشکل‌های کارگری را مورد اشاره قرار داد و تشکیل بانک اطلاعات در خصوص کار کودکان و تبعیض در حقوق کار را خواستار شد.

رعیتی‌فرد تاکید کرد: لازم است درباره امنیت شغلی زنان باردار برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی در پایان تنظیم قراردادهای جمعی و پیمان‌های دسته جمعی را بهترین مدل در قرارداد دانست و ابراز امیدواری کرد: قراردادها و پیمان های دسته جمعی گسترش یابد.

نظر شما