شناسهٔ خبر: 66859431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش میراث فرهنگی کرمانشاه به خبر سرقت ۶۰۰ شی تاریخی

اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سرقت ۶۰۰ قلم اشیای تاریخی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سرقتی بزرگ از اشیاء تاریخی موجود در گنجینه و انبار تکیه بیگلربیگی کرمانشاه صورت گرفته که در قالب آن 600 قلم عتیقه به سرقت رفته است.

به دنبال انتشار این موضوع اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اطلاعیه‌ای منتشر کرده که براساس آن ضمن تأیید سرقت عنوان شده که اقلام سرقتی اشیای تاریخی باارزش نبوده اما با این وجود پرونده در حال پیگیری است.

در اطلاعیه روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در خصوص خبر سرقت از تکیه بیگلربیگی کرمانشاه آمده است: اشیای مورد اشاره در خبر تاریخی نبوده و اشیا مربوط به حوزه مردم شناسی است که فاقد ارزش تاریخی هستند. این اشیاء بیشتر کاربرد نمایش سبک زندگی مردم استان را داشته‌اند که توسط کارشناسان اداره‌کل در ادوار گذشته از میان روستاهای استان و فروشگاه‌های مربوطه برای استفاده در موزه‌های مردم شناسی جمع‌آوری و تهیه شده‌اند.

لازم به ذکر است با هوشیاری کارکنان اداره‌کل عوامل سرقت شناسایی و با بازگرداندن بخشی از اقلام سرقت شده، به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند و کماکان پیگیری حقوقی این پرونده تا مشخص شدن وضعیت سایر اقلام مسروقه در دست اقدام است.

انتهای پیام/

نظر شما