شناسهٔ خبر: 66854421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

اتحادیه اروپا خودروهای لوکس صادراتی به روسیه را تحریم می‌کند

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه، محدودیت‌های جدیدی علیه بلاروس در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای لوکس، اعمال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، روزنامه فایننشال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه، محدودیت‌های جدیدی علیه بلاروس در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای لوکس، اعمال کند.

بر اساس پیش نویس این اقدام که در حال حاضر در حال بررسی است، اتحادیه اروپا به دنبال "به حداقل رساندن ریسک دور زدن" تحریم‌هاست، به ویژه در مورد واردات وسایل نقلیه لوکس بلاروس که سپس به اتباع روسیه فروخته می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که تحریم‌های جدید علیه متحد اصلی روسیه یعنی بلاروس، سایر اقلام گران‌قیمت را نیز در بر می‌گیرد؛ صادرات فناوری و کالاهایی که می‌توانند توسط ارتش روسیه استفاده شوند به بلاروس ممنوع می‌شود. این تحریم‌ها همچنین گاز طبیعی مایع را هدف قرار می‌دهد.

به گفته این روزنامه، اتحادیه اروپا همچنین واردات الماس از بلاروس را پس از محدودیت مشابهی که در دسامبر علیه روسیه اعمال شد، ممنوع خواهد کرد.

بر اساس آمار جمع آوری شده توسط مؤسسه نظارت بر داده های تجاری Trade Data Monitor، صادرات خودروی اتحادیه اروپا به بلاروس پس از تشدید تحریم های غرب علیه روسیه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و در اوایل سال ۲۰۲۴ به ۲۶۸ میلیون دلار رسید.

بسیاری از مقامات غربی شکایت کرده‌اند که روس‌ها مشکلی برای خرید خودروی ساخت غرب در بلاروس به دلیل خلاء محدودیت‌ها ندارند.

در نتیجه، از بروکسل خواسته شده است که رژیم تحریم‌ها علیه مینسک را با اقدامات اعمال شده علیه مسکو هماهنگ کند.

نظر شما