شناسهٔ خبر: 66854273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واشنگتن: الحوثی دو موشک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که گروه الحوثی یمن دو فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد، بدون اینکه تلفات یا خسارتی در بر داشته باشد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه القدس العربی نوشت: «سنتکام در بیانیه‌ای تأکید کرد که در نتیجه پرتاب این دو موشک هیچ تلفات یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است» .

وی ادامه داد: «این رفتار بی‌ملاحظه حوثی‌ها ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند و جان ملوانان آن سوی دریای سرخ و خلیج عدن را به خطر می‌اندازد».

این در حالی است که تا ساعت 20:00 (UTG)، هیچ نظری از طرف حوثی ها در مورد بیانیه سنتکام وجود نداشت.

گروه الحوثی در «همبستگی با غزه» در مواجهه با جنگ جاری اسرائیل از هفت اکتبر 2023، از نوامبر شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های باری اسرائیل یا کشتی‌های مرتبط با آنها در دریای سرخ با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین کرده و تأکید کرده است که تا پایان جنگ در غزه به عملیات خود ادامه خواهد داد.

در پاسخ به این حملات، از ابتدای سال جاری، واشنگتن و لندن حملات هوایی و حملات موشکی به «محل‌های حوثی‌ها» در یمن را آغاز کردند که این گروه در واکنش به این حملات اعلام کرد که اکنون همه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف خود می‌داند.

گفتنی است امریکا و بریتانیا اخیراً ده‌ها حمله هوایی به چند استان یمن از جمله صنعا، الحدیده، حجه، صعده، تعز و ذمار انجام داده‌اند.

این خبر را در وبگاه القدس العربی ببینید

نظر شما