به گزارش خبرگزاری آریا از استان اصفهان؛ محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی - بروجن اظهار کرد: طول این پروژه 35 کیلومتر است و با اقدامات و تلاشهای به عمل آمده، هماکنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: مبلغ پیمان پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی - بروجن، یک هزار و 100 میلیارد ریال بوده و تا کنون 715 میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیریهای مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و معاون مهندسی و ساخت این ادارهکل به لطف خدا عملیات اجرای آسفالت SMA به صورت آزمایشی با حضور و همفکری کارشناس ادارهکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان در محور مجلسی بروجن اغاز شد.
وی افزود: در صورت کسب نتایج آزمایشهای لازم و مبحث مهم کیفیت، کار ادامه مییابد و تا کیلومتر 12 فاز اول به اتمام خواهد رسید.
قدیری در خصوص مشخصات فنی این آسفالت عنوان کرد: مخلوط آسفالت SMA با دانه بندی صفر تا 19 میلیمتر بوده و از مخلوط 60 درصد مصالح با دانه بندی 19_12 میلیمتر، 20 درصد مصالح با دانه بندی 12_6 میلمتر، 5 درصد مصالح با دانه بندی 6_3 میلیمتر، 5 درصد مصالح با دانه بندی3_0 میلمتر، 9 درصد فیلر و یک درصد پودر لاستیک استفاده شده است.
گفتنی است، SMA یک مخلوط آسفالتی متشکل از سنگدانههایی با دانه بندی باز یا منقطع همراه با مقدار زیاد سنگدانههای درشت، فیلر و ماده چسبنده است، این آسفالت باعث افزایش تاب کششی و مقاومت لغزشی میشود.
نظر شما