شناسهٔ خبر: 66851182 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ پروانه نوسازي براي 76 واحد مسکوني توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان تيران و کرون

صاحب‌خبر -
اخذ پروانه نوسازي براي 76 واحد مسکوني توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان تيران و کرون
خبرگزاری آریا - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: از سال 1400 تا کنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای 76 واحد فرسوده اخذ کردند.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت نوسازی در بافت‌های فرسوده این شهرستان اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون دارای 3 شهرِ تیران، عسگران و رضوانشهر است و براساس سرشماری سال 1395 بیش از 71 هزار نفر جمعیت دارد.
وی با بیان اینکه مساحت محدوده شهری شهرستان تیران و کرون یک هزار و 122 هکتار است عنوان کرد: مساحت محدوده شهر تیران 714 هکتار، شهر عسگران 138 هکتار و شهر رضوانشهر 270 هکتار است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: 12 درصد از محدوده شهری شهرستان تیران و کرون معادل 130 هکتار را محدوده بافت فرسوده این شهرستان تشکیل می دهد که از این میزان، محدوده بافت فرسوده شهر تیران 34 هکتار، شهر عسگران 32 هکتار و رضوانشهر 64 هکتار است.
وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان اظهار کرد: در مجموع 155 واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که 75 واحد در برنامه شهر تیران، 20 واحد در برنامه شهر عسگران و 60 واحد در برنامه رضوانشهر است.
کاشفی ادامه داد: در سال های 1400 و 1401 مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای 30 واحد فرسوده و در سال های 1402 و سال جاری برای 46 واحد فرسوده پروانه نوسازی اخذ کردند.
وی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: وجود بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده جان ساکنان را تهدید می‌کند، بنابراین نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.

نظر شما