شناسهٔ خبر: 66848766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نقش شهید امیرعبداللهیان در پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با تسنیم در خصوص نقش شهید امیرعبداللهیان در مسائل هسته‌ای گفت: شهید امیرعبداللهیان کمک حال سازمان انرژی اتمی بود، به عبارتی فضا را برای پیشرفت صنعت هسته‌ای باز می‌کرد.

صاحب‌خبر -

 «بهروز کمالوندی »، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص شخصیت برجسته شهید امیرعبداللهیان و ویژگی‌های او گفت: شهید مصداق این آیه شریفه که می‌فرماید «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ»، جزو افرادی بود که به آنچه که با خدای خودش پیمان بسته بود، محکم ایستاد و به شهادت رسید و مزد خودش را دریافت کرد.

وی افزود: ما نمونه‌ای شبیه به ایشان در سطح دنیا کم داریم. شخصیت ایشان خاص و ویژه بود، بسیار متواضع و بسیار صادق  بودند. آدمی بود که به لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی بود در عین حال طوری رفتار می‌کرد که درجات علمی‌اش کمتر دیده می‌شد.

کمالوندی با بیان اینکه این شهید عزیز در جایگاه رفیعی بوده است، اظهار داشت: یک الگو هم گذاشت که دست پیدا کردنی نیست و به نظرم در نمونه‌های یک دیپلمات ارزشی رکورد گذاشت. به نظر من باید وزارت امور خارجه دوره‌های امیرعبداللهیان شناسی راه بیاندازد، زیرا آنچه را که کشور نیاز دارد به عنوان یک کشور انقلابی و اسلامی، استقرار عدالت در سطح دنیا، نیازمند یک دیپلماسی قوی و دیپلمات‌هایی است که متعهد به ارزش‌های اسلامی باشند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی همین ارزش‌های فردی و اخلاقی است و می‌توان در عالم سیاست کار کرد و صداقت هم داشت، گفت: ایشان یک نمونه بوده و وزارت امور خارجه مسئولیت سنگینی دارد که از این نمونه به نوعی کپی برداری کند و ان‌شالله دیپلمات‌های ما در آینده دیپلمات‌هایی باشند که مسیر او را بروند.

نقش شهید امیرعبداللهیان در پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور

وی در ادامه درباره نقش شهید امیرعبداللهیان در مسائل و مذاکرات هسته‌ای گفت: وزارت امور خارجه بیشترین ارتباط را با موضوع هسته‌ای دارد. به این دلیل که موضوع هسته‌ای ما صرفا یک موضوع فنی و پادمانی نیست، بلکه آن را سیاسی کردند. طبیعتا وزارت امور خارجه نسبت به این موضوع درگیر می‌شود. 

کمالوندی ادامه داد: اگر بگوییم موضوع هسته‌ای یک موضوع فنی، حقوقی و پادمانی است، آن‌ها سعی کردند آن را سیاسی و امنیتی هم کنند. در حالی که ما می‌توانستیم بدون اینکه سیاسی شود کار خود را سازمان انرژی اتمی انجام دهیم. از آن جایی که این صنعت اقتدار و قدرت خارق العاده را برای کشور دارد، طبیعتا دنبال این هستند که به بهانه‌های امنیتی و سیاسی موانعی در مسیر پیشرفت این صنعت ایجاد کنند. 

سخنگوی وزارت سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان به این مسئله و شیطنت‌های شیاطین واقف بود، راه‌های مقابله با این را هم بلد بود و در این زمینه کمک حال سازمان انرژی اتمی بود، تصریح کرد: به عبارتی فضا را برای پیشرفت صنعت هسته‌ای باز می‌کرد و امروز صنعت هسته‌ای در یک جایگاه افتخار آمیزی است. خیلی از کشورهای دنیا آرزوی رسیدن به چنین جایگاهی را دارند. 

وی در آخر خاطرنشان کرد: طبیعتا بدون فراهم کردن زمینه‌های سیاسی این پیشرفت‌ها مقدور نیست، حتی در ادامه کار هم باید تلاش‌های سیاسی باشد و وزارت امور خارجه رکن اصلی در این زمینه است.

 

نظر شما