شناسهٔ خبر: 66846534 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

برداشت جو در مزارع استان تهران به ۵ هزار هکتار رسید

رئیس جهاد کشاورزی تهران از آغاز برداشت جو در مزارع استان تهران از ۲۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی تهران، از آغاز برداشت جو در مزارع استان از ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۵هزارهکتار از مزارع جو برداشت شده است.

او با بیان اینکه بخش‌های جوادآباد شهرستان ورامین و فشافویه شهرستان ری قطب تولید جو در سطح استان تهران به شمار می‌روند، افزود: از هفته آینده پیش بینی می‌شود که روند برداشت گندم از مزارع آغاز شود.

برادری ادامه داد: باتوجه به برگزاری جلسات مستمر خرید محصولات اساسی و هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های دخیل در خرید و حمل محصولات استراتژیک، برنامه ریزی‌ها با ۱۰ مرکز خرید گندم و دو مرکز خرید کلزا در سطح استان انجام شده است.

او با بیان اینکه تسهیل فرآیند خرید با حضور ناظرین در این مراکز تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت، گفت: هم اکنون مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

برادری تاکید کرد: بیش از ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت گندم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیشترین اراضی زیر کشت گندم و جو در استان تهران در شهرستان‌های ری و ورامین است که بیشترین میزان تولیدی گندم و جو در این ۲ شهرستان برداشت می‌شود.

او درباره میزان آفات در اراضی گندم و جو در استان تهران گفت: با اقدامات و برنامه ریزی مناسب در سال گذشته سم‌زدگی مزارع گندم صفر و عاری از هرگونه آلودگی بود که امسال نیز با اقدامات مراقبتی و حفاظتی مناسب تلاش شده که این اراضی از هر گونه آفت و سموم ایمن باشند.

نظر شما