شناسهٔ خبر: 66839453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران :

آيت‌الله رييسي پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف بود

صاحب‌خبر -
آيت‌الله رييسي پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف بود

رییس دانشگاه مازندران ، آیت‌الله رییسی پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف بود.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابلسر به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران ، حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در خصوص رییس‌جمهور شهید گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف بود و همه زندگی‌ خود را وقف حل مسایل مردم کرد و در نهایت با رسیدن به مقام شهادت مزد سال‌ها خدمت خالصانه را گرفت.

بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه مازندران،  ضمن تسلیت شهادت سید محرومان و اهل تقوی به مقام معظم رهبری و خانواده بزرگ ایران اسلامی گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی شخصیتی مردمی، ولایی و جهادی داشت و همه زندگی‌ خود را وقف حل مسایل مردم کرد و در نهایت با رسیدن به مقام شهادت مزد سال‌ها خدمت خالصانه را گرفت.

وی ادامه داد: شهید رییسی در مناظرات ریاست جمهوری، جانب تقوی را رعایت می‌کرد و زمانی که در قوه قضاییه مسوولیت داشت، پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف بود، و زمانی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت، نماد ایران مقتدر و قوی و پرتلاش بود.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم تصریح کرد: وقتی دولت رییسی شکل گرفت یک جراحی اقتصادی خوبی انجام شد و آن حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی بود و از این طریق توانست از فسادی که به وضوح شکل می‌گرفت، جلوگیری کند. هر چند این جراحی با تبعاتی همراه بود ولی این شجاعت را داشت و این جراحی بزرگ را در اقتصاد کشور انجام داد.

وی افزود: در سفرهای‌های دو روزه استانی سعی می‌کرد با مردم باشد و با آنها نشست و برخاست کند. در روستا‌ها و نقاط صعب‌العبور حضور پیدا می‌کرد و حاضر بود چند بار سفر استانی را تکرار کند تا در نهایت مشکل آن استان را مرتفع کند.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اظهار کرد: در ابتدای ورود آیت‌الله رییسی به منصب ریاست جمهوری، کرونا جولان داده بود و واردات واکسن بسیار ناچیز بود و ما شاهد بودیم که با رویکرد جهادی اقدام به واردات واکسن کرده و ظرف چند ماه معضل کمبود واکسن برطرف شد.

این استاد دانشگاه گفت: بعد از سفر استانی به مازندران، با سفر به استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان خداآفرین افتتاح پروژه داشت و همچنان پشت سر هم افتتاح پروژه را ادامه می‌داد. شبانه روز کمتر از پنج ساعت فرصت استراحت داشت و این نشان می‌دهد که زمان را خیلی کوتاه می‌دید و و فرصت خدمت را غنیمت می‌دانست.

وی مسکن ملی را یکی دیگر از اقدامات رییس‌جمهور شهید دانست و افزود:  شهید جمهور برای خانه‌دار شدن مردم شعار چهار میلیون مسکن را دادند که یک و نیم میلیون مسکن تقریباً به وقوع پیوسته و این در کاهش قیمت مسکن و خانه‌دار شدن مردم موثر بود.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که شهید رییسی، سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا(ع) و ذوب در ولایت بود، افزود: شهید رییسی تا زمانی‌که در جایگاه ریاست جمهوری مسوولیت داشت، هیچ‌گاه کشور را دچار حاشیه نکرد و سخنی نگفت که در مملکت چالش ایجاد کند.

وی با بیان این‌که در این سانحه عزیزان بزرگی هم‌چون شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، از بزرگان سیاست‌مدار و وفادار به نظام انقلاب و ولایت بودند، به لقاء‌الهی پیوستند، افزود: همین‌طور آیت‌الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شهید مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان‌شرقی و شهدای دیگری که در این حادثه بودند، که هرکدام سرمایه انسانی نظام بودند.

دکتر علی‌نژاد تصریح کرد: شهید جمهور در حوزه وزارت علوم، وزارت بهداشت، پارک و علم و فناوری و در حوزه اکوسیستم نوآوری و فناوری، تصمیمات خوبی داشتند و هزینه‌هایش را هم پذیرفتند که پذیرش این هزینه‌ها اقدام مثبتی بود.

وی افزود: دانشگاه مازندران در بین دانشگاه‌های کشور رتبه 15 را دارد، دانشگاه‌های کشورمان در بعضی از حوزه‌ها رتبه تک رقمی را در دنیا دارند که این خود نشان‌دهنده این است که این شهید راه خدمت، به علم ارزش زیادی نهاده و اقدامات خوبی انجام داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: شهید جمهور وقتی به استان‌ها سفر می‌کرد اعتبارات خوبی را روانه می‌کرد و همین سفر اخیر به مازندران 15 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص داد و در دور اول همین‌طور، این اعتبارات عیناً تخصیص پیدا می‌کرد و از اعتبارات سفر اول تا سال 1403 هم اعتباراتش موجود است این خادم ملت، سعی داشت به شعارهایش جامعه عمل بپوشاند.

رییس دانشگاه مازندران بیان کرد: فقدان این شهید خدمت برای کشور ما ضایعه بزرگی است و با توجه به قانون اساسی مترقی و وجود رهبر عزیز که به موقع و هوشمندانه به مسایل ورود کردند و با تصمیمات خوبی که گرفتند، فضای اجتماعی کشور را آرام کردند، خدا را شکر دولت دارد کار خودش را انجام می‌دهد. انتخابات به‌زودی برگزار می‌شود و دولت جدید هم تا دو ماه آینده به لطف و عنایت الهی شکل می‌گیرد و ادامه‌دهنده راه شهدای عزیز به ویژه شهید آیت‌الله رییسی هم خواهد بود.

 

نظر شما