شناسهٔ خبر: 66838454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

این مساوی به دردمان نخورد

کمالوند: معجزه تمام شد، هیچ شانسی برای بقا نداریم

وضعیت نگران‌کننده صنعت نفت آبادان باعث شده تا فراز کمالوند نسبت به تفاوت قانون در وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت بسیار ناراضی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فراز کمالوند سرمربی تیم صنعت نفت آبادان پس از اینکه تیمش با نتیجه 2-2 در هفته بیست و هشتم مقابل شمس آذر قزوین متوقف شد، در گفتگوی تلفنی با یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: یک بازی بسیار سخت را داشتیم و یک موقعیت خیلی خوب را از دست دادیم. دو بار از تیم خوب شمس آذر عقب افتادیم و دو بار به بازی برگشتیم و حتی در پایان بازی، مهاجم ما دروازه خالی داشت که خوب هدف گیری نکرد. به هر صورت ما کارمان را با جدیت و نهایت تلاش ادامه خواهیم داد اما می‌دانیم کارمان سخت است. قبل از اینکه من هدایت صنعت نفت را قبول کنم، این تیم یازده ماه و هفده روز در آبادان رنگ برد را ندیده بود، اما با لطف خدا و با حمایت مردم 2 بار در این شهر داشتیم و حتی آلومینیوم اراک را متوقف کردیم و در 6 بازی، 8 امتیاز گرفتیم اما آنقدر فاصله ما با تیم‌های بالا سرمان زیاد شده، این مساوی کاری را برای ما درست نمی‌کند.

وی افزود: هنوز وضعیت درست نشده و باید واقع بین باشیم. ما شانس زیادی برای ماندن نداریم. مشکل ما این است که کار از دست خودمان خارج شده و اگر بازی را می‌بردیم یا در هفته قبل مقابل آلومینیوم اراک، بازی را برده بودیم و از 3-4 موقعیتی که مقابل این تیم خراب کردیم، یکی از آنها را گل کرده بودیم الان شرایط ما خیلی فرق می‌کرد. شرایط به گونه‌ای است که باید هر دو بازی را ببریم و امید داشته باشیم که رقبای ما امتیاز نگیرند.

سرمربی صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: مجموع امتیازات برای ماندن و رسیدن به پله‌های نهم و دهم مناسب بود اما در اول فصل امتیازات زیادی از دست دادیم و ان‌شاءالله در بازی‌های باقی‌مانده موقعیت‌هایی که از دست دادیم را بتوانیم جبران کنیم و با یک معجزه در لیگ برتر بمانیم.

2005770

کمالوند با پیش‌بینی مدنظرش درباره شرایط قعر جدول توضیح داد: من دنبال این نیستم که نتایج را گردن کسی بیندازم، ولی حدود یک سال در آبادان نبرده بودند و از طرفی هم 13 بازی متوالی در مجموع نبرده بودند. ما بازی‌های اول سپاهان و مس را بردیم ولی زیرساخت باشگاه ضعیف است. سال گذشته یک معجزه تیم را نگه داشت و گل دقیقه آخر مقابل مس، تیم را نگه داشت. یک جا دیگر شانس و اقبال جواب نمی‌دهد. باید بررسی کرد که مشکلات باشگاه چیست که چرا جز سالی که من تیم را تا نیمه نهایی آوردم و در رتبه سوم و چهارم تیم را نگه داشتم و بعد از من آقای اسکوچیچ آن روند را ادامه داد، تیم وضعیت خوبی نداشته است.

او ادامه داد: من با دو تیم دیگر خوزستانی لیگمان که کارشان سخت است، کار ندارم. آنها مشکلات مالی ما را ندارند و وضعیتشان مشخص است. کماکان مشکل تیم‌های نفتی وجود دارد و در بین 40-45 درصد قرارداد پرداخته شده است. نمی‌توانیم گناه کسی را بشوریم چون پس فردا قرار است در یک وجب خاک بخوابیم. این مشکل از مدیرعامل و پالایشگاه نیست و این مربوط به قانون است. همه تیم‌های دولتی سر دولت را کلاه می‌گذارند، اما این چه مشکلی است که همه تیم‌های وزارت نفت درگیر این مشکل هستند. قرارداد تیم ما در پایین‌ترین حد قرارداد لیگ برتر است که ما آن را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

کمالوند همچنین تاکید کرد: درست نیست بگویم اما نصف تیم ما قراردادش زیر 1 میلیارد است. 4-5 بازیکن داریم که از سقف باشگاه بیشتر حقوق می‌گیرند و با چوب‌دستی نمی‌توان به جنگ مسلسل رفت. فرض را بر این بگذاریم که با معجزه ماندیم اما در فصل بعد هم شرایط این است. باید فکر کرد تا این صنعت نفت آبادان که مردم عاشقش هستند وضعیتشان بهتر شود.

او اضافه کرد: ما تنها تیم ایران هستیم که در مقابل پرسپولیس و استقلال دو تیم پرهوادار فوتبال کشورمان وقتی بازی می‌کنیم یک نفر در تختی پیراهن آنها را در دست نمی‌گیرد و ورزشگاه یک دست زرد است اما من در هر تیمی بودم درصدی را دیده‌ام که طرفدار آنها باشد. از هیچکس نمی‌شود ایراد گرفت چون می‌گویند قانون است و سازمان بررسی با وزیر برخورد می‌کند. کاش با رئیس جمهور آتی قانون تغییر کند و اگر تیم هم سقوط کند، من قول دادم. من از هواداران که از ما حمایت کردند تشکر می‌کنم و قول دادم که بمانم و زیر حرفم نمی‌زنم و خواهد ماند.

نظر شما