شناسهٔ خبر: 66838065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حمایت اصلی شاخص کل شکسته می‌شود؟ / پیش بینی بازار سهام امروز 5 خرداد+ نمودار حمایت اصلی شاخص کل شکسته می‌شود؟ / پیش بینی بازار سهام امروز 5 خرداد+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز اندک شاخص کل هم‌وزن و افزایش تراز شاخص کل بود. شاخص‌‌های سهامی بورس تهران در معاملات سهامی روز سه‌شنبه یکم خرداد ماه، با نوسانات متعددی همراه بودند. نوسانات شاخص کل در انتهای این روز معاملاتی با رشد تراز همراه بود اما

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز اندک شاخص کل هم‌وزن و افزایش تراز شاخص کل بود. شاخص‌‌های سهامی بورس تهران در معاملات سهامی روز سه‌شنبه یکم خرداد ماه، با نوسانات متعددی همراه بودند. نوسانات شاخص کل در انتهای این روز معاملاتی با رشد تراز همراه بود اما نوسانات شاخص هم‌وزن به افت تراز منجر شد.

روز سه‌شنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران عملکرد مشابه نسبت به شاخص‌های اصلی بازار بورس به ثبت رساندند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن در بازار بورس تهران 17 صدم درصد بود و افزایش تراز شاخص کل را نشان می‌داد. این معیار برای فرابورس ایران با 19 صدم درصد بیانگر عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل بود. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار دوم فرابورس با 51 صدم درصد کاهش تراز به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار اول فرابورس با 2 صدم درصد افزایش تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با 33.9 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت مخابرات با 1.2 میلیارد تومان و صنعت خدمات فنی مهندسی با 700 میلیون تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت محصولات شیمیایی با 67.7 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 31.7 میلیارد تومان و صنعت انبوه‌سازی با 15.7 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

بورس تهران در روز ابتدایی هفته قبل شاهد ورود 17 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و کاهش 204 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته چهارم اردیبهشت در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی هفته اخیر در کف سطح 3 همتی به کار خود ادامه داد و روز سه‌شنبه شنبه تراز 2 هزار و 300 میلیارد تومانی را نیز تجربه کرد.

030304

روز سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید سهام کاهش 23 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 30 درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به 114 میلیارد تومان نزول کرد و ارزش صف‌های فروش تا 267 میلیارد تومان کاهش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 19.2 میلیون تومان روز دو‌شنبه تا 20.2 میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز کاهش داشت و از 35 میلیون تومان روز دوشنبه به 31.2 میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه خرید و فروش در معاملات سهامی روز سه‌شنبه کمتر شده است.

پیش بینی بورس شنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ بورس تهران هفته اول خرداد ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 700 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران در هفته قبل نیز با رکود معاملاتی سنگینی مواجه بود. در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه نیز جریان پول حقیقی به سمت خارج از بورس بود ولی با تعطیل شدن دو روز معاملاتی شاهد کاهش 58 درصدی جریان خروجی سرمایه حقیقی نسبت به هفته قبل از آن بودیم. بازار سهام در 17 روز معاملاتی اخیر شرایط مساعدی نداشته است و شاهد افت قیمتی شدیدی بوده است. با این حال تراز شاخص کل بورس تهران بر روی سطح حمایتی حساسی قرار دارد که شکسته شدن آن می‌توان روند معاملات اتی سهامی را تغییر دهد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 2 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی پیش بینی می‌شود و احتمالا با خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت مواجه خواهیم بود. صفوف خرید سهام احتمالاً افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 26 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 23 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افزایش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس افزایش یابد.

همچنین بخوانید
  • فرود شاخص کل بورس تهران بر باند 2 میلیون و 100 هزار واحدی!/ پیش بینی بازار سهام امروز یکم خرداد
  • حرکت شاخص کل بر خلاف نقشه بازار سهام! / پیش بینی بازار سهام امروز 30 اردیبهشت+ نمودار
  • کاهش تراکم حقیقی در بورس تهران!/ پیش بینی بازار سهام امروز 29 اردیبهشت
  • پیش بینی بازار سهام هفته/ تغییرات قانونی حامی بازار سهام می‌شود؟

منبع: eghtesadnews-649026

نظر شما