شناسهٔ خبر: 66837993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جذب نخبگان پزشکی با پیگیری‌های شهید رئیسی در وزارت بهداشت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: ۲۰۰ نخبه پزشکی که برگزیده جشنواره رازی بودند با همت و پیگیری آیت‌الله رئیسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستند جذب وزارت بهداشت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رادیو سلامت با تسلیت شهادت آیت الله شهید رئیسی و همراهانش اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، شهید رئیسی هم دغدغه زیادی در حوزه سلامت اعم از پیشگیری و درمان داشت.

 

وی ادامه داد: در این دوره بیمارستان‌های متعددی افتتاح شد که کم‌سابقه بود. در دوره ایشان خیّران زیادی علاقه‌مند شدند که در حوزه سلامت فعالیت داشته باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میز خیّرین برای نخستین بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کردیم که مجمع خیّرین نیز در آن مشارکت داشت. در این دوره درمانگاه‌های متعدد در مناطق محروم ساخته شد و پزشکان زیادی در طرح‌های جهادی مشارکت داشتند و برای درمان بیماران به مناطق محروم می‌رفتند.

خسروپناه اعلام کرد: 200 نخبه پزشکی که برگزیده جشنواره رازی بودند با همت و پیگیری آیت الله رئیسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستند جذب وزارت بهداشت شوند.

وی بیان کرد: الگوی مدیریت دولتی آیت‌الله رئیسی باید تدوین شود. محققان می‌توانند آن را بنویسند، ایشان حکیمانه و حلیمانه مدیریت می‌کرد، عقل جمعی را باور داشت اگر نظر دیگری داشت عقل جمعی را می‎‌پذیرفت. مردم‌دار، مرد عمل، حاضر در میدان و به دنبال حل مسائل بود. در سفرهای استانی دنبال حل مسئله بود. به ما توصیه می‌کرد که سفرهای استانی بروید و دنبال حل مسئله باشید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تدوین سندها حل مسئله را مدنظر داشت. در سند نویسی بر مشارکت نخبگان و ذینفعان تأکید داشت، بر این اساس در سند صنایع دستی 1300 نفر مشارکت داشتند. در تدوین سند هوش مصنوعی نیز نخبگان حضور داشتند و دستور ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی را صادر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما