شناسهٔ خبر: 66837786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رزمایش مشترک آمریکا و مغرب برای مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش ایالات متحده آمریکابا مشارکت ارتش مغرب(مراکش) مانورهایی را برای مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی با شبیه‌سازی یک اقدام تروریستی با استفاده از وسایل رادیولوژیکی، سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره انجام دادند.

به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری آناتولی نوشت:‌ «بر اساس پست روز جمعه نیروهای مسلح مغرب در فیس بوک، این رزمایش در چارچوب “مانورهای شیر آفریقایی” در بندر نظامی نیروی دریایی اگادیر (مرکزی) آغاز شده است».

به گفته ارتش مغرب، این رزمایش همچنین با هدف “افزایش تخصص و تکنیک‌ها و همچنین رویه‌های عملیاتی مدرن برای مقابله با این نوع خطرات امنیتی” انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: «در اجرای دستورات ملک محمد ششم، فرمانده عالی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی با همراهی نیروهای مسلح آمریکا به طور مشترک از 20 تا 31 می بیستمین رزمایش شیر آفریقایی را سازماندهی می‌کنند».

وی تصریح کرد: «مانورهای نظامی در مناطق بنجریر، اغادیر، تفنیت (مرکزی) و تن تن آقا (جنوب) در حال انجام است».

در این بیانیه آمده است: «این مانورهای گسترده با شرکت حدود هفت هزار نفر از نیروهای مسلح حدود 20 کشور جهان، علاوه بر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به همراه نیروهای مسلح سلطنتی و آمریکایی آنها برگزار می‌شود».

بر اساس این بیانیه، «شیر آفریقا 2024 که نخستین بار در سال 2007 میان مغرب و آمریکا برگزار شد، شامل چندین فعالیت از جمله تمرینات تاکتیکی مشترک زمینی، دریایی و هوایی، شبانه روز، تمرین نیروهای ویژه و عملیات نیروی هوایی و همچنین تمرین برنامه ریزی عملیاتی است.

این خبر را در خبرگزاری آناتولی ببینید

نظر شما