شناسهٔ خبر: 66837497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایران برای اولین‌بار ۳ سهمیه پاراکانوی پارالمپیک را گرفت

سرمربی تیم ملی پاراکانو از افزایش تعداد سهمیه‌های ایران در پارالمپیک پاریس خبر داد و گفت: روند پیشرفت قایقرانان از نظر رکوردی قابل توجه و راضی کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که کسب ۳ سهمیه در پاراکانو برای اولین بار اتفاق بزرگی است، اظهار کرد: پاراکانو سه دوره است که در پارالمپیک حضور پیدا می‌کند که در دور اول تنها شهلا بهروزی راد موفق به کسب سهمیه شده بود، در پارالمپیک توکیو علاوه بر شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی نیز اضافه شد و در پارالمپیک امسال خوشحالیم که سعید حسین‌پور نیز موفق به کسب سهمیه پاراکانو شد.

وی افزود: اگر روند پیشرفت تیم پاراکانو را در نموداری اندازه‌گیری کنیم این روند رو به پیشرفت و راضی کننده است و روی تک تک قایقرانان از نظر رکوردی در پارالمپیک حساب می‌کنیم. به طوری که اگر اسلام جاهدی در پارالمپیک قبلی با سهمیه قاره‌ای مجوز حضور در پارالمپیک را کسب کرد این دوره سهمیه جهانی گرفت، سعید حسین‌پور نیز در مسابقات جهانی آلمان پنجم شده بود اما در مسابقات انتخابی پارالمپیک و قهرمانی جهان سوم شد، شهلا بهروزی راد نیز توانست در جمع ۸ قایقران برتر جهان قرار بگیرد که این روند پیشرفت تیم پاراکانو را نشان می‌دهد.

طالبیان در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب مدال در پارالمپیک پاریس هستید؟ خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که خود را در پارالمپیک پاریس به مدال نزدیک کنیم، البته رکورد قایقرانان رو به بهبود است و سعی داریم در فاصله زمانی ۳ ماهه باقی مانده تا پارالمپیک پاریس بهترین شرایط را برای ارتقای رکورد قایقرانان فراهم و با آمادگی بالایی در این رویداد مهم حضور پیدا کنیم. البته با حمایت فدراسیون قایقرانی بهترین امکانات در اختیار ورزشکاران پاراکانو قرار گرفته و مشکلی خاصی از نظر تجهیزات نداریم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خوابگاه سعید حسین پور برطرف شد یا خیر؟ اظهار کرد: وی قبل از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین مشکل خوابگاه داشت که در حقش کم لطفی شد و کارفرما با وجود پیگیری‌های زیاد فدراسیون قایقرانی و وزارت ورزش برای گرفتن خوابگاه در آزادی، همکاری لازم را نداشت. البته فدراسیون قایقرانی کانکسی را در کنار فدراسیون تهیه کرده و در اختیار سعید حسین پور گذاشته که فعلا مشکلش حل شده است.

سرمربی تیم ملی پاراکانو در پایان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل قایق ورزشکاران پارالمپیکی حل شده است خیر؟ افزود: تنها سعید حسین پور مشکل قایق داشت که قرار است به زودی از خارج وارد شود. البته وی قایق دارد اما چون وزنش چند کیلو سنگین‌تر از قایق استاندارد است روی رکوردش تاثیر منفی می‌گذارد. قطعا در پارالمپیک پاریس با قایق استاندارد پارو خواهد زد.

نظر شما