شناسهٔ خبر: 66836874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرامیداشت "روز دزفول" به روایت تصویر

مراسم گرامیداشت چهارم خرداد روز دزفول درحسینیه ثارالله این شهرستان با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور و باحضور آحاد مردم در دیار مقاومت و پایداری دزفول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول،مراسم گرامیداشت چهارم خرداد روز دزفول درحسینیه ثارالله این شهرستان با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی کل کشورو باحضور آحاد مردم در دیار مقاومت و پایداری دزفول برگزار شد.

به‌پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی این شهر به‌عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام‌گذاری شد. چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نام‌گذاری شده است. مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با منطق اسلامی و انقلابی خود از ارزش‌های اعتقادی ما دفاع کردند و نامی ماندگار از خود در این عرصه به‌یادگار گذاشتند و این مردم ولایت‌مدار در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلابی بیش از 2600 شهید والامقام و نُه شهید سرافراز مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکادبی قرار گرفت، هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فروریختند و پنج هزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد. در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید. مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید، 400 جانباز، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.

در ادامه تصاویری از این مراسم باشکوه مشاهده می کنید.

 

انتهای پیام/735/.

نظر شما