شناسهٔ خبر: 66834894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ماکرون با کمیته وزرای اجلاس سران عربی-اسلامی در خصوص غزه در کاخ الیزه

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاخ الیزه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه با وزرای خارجه عرب “راه‌های احتمالی برای بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی به غزه برای اطمینان از به جریان افتادن مسیر رسیدن کمک‌های بشردوستانه بسیار ضروری رایزنی کرده است.

به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری سی‌ان‌ان عربی نوشت: «کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون با وزرای خارجه قطر، مصر، اردن و عربستان سعودی که برای گفت‌وگو درخصوص وضعیت غزه در پاریس حضور داشتند، گفت‌وگو کرده است».

در این بیانیه آمده است: «همه ابزارهایی که می‌توان برای بازگشایی همه گذرگاه‌ها فعال شد تا امکان ارسال کمک‌های اضطراری به ویژه از طریق کریدور اردن در شرایطی که بیش از یک میلیون نفر از کالاهای اساسی محروم هستند، فراهم شود».

وی افزود که مکرون بار دیگر «اعتراض شدید» خود به حمله اسرائیل به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و حمایت خود از بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه را تکرار کرد.

نکته قابل توجه این است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی موافقت کرد تا کمک‌های بشردوستانه ارائه شده توسط سازمان ملل از مصر از طریق گذرگاه کرم شالوم به صورت موقت برای توزیع بعدی در سراسر غزه امکان پذیر باشد.

گذرگاه مرزی رفح در بحبوحه عملیات نظامی اسرائیل در رفح همچنان بسته است.

این خبر را در خبرگزاری سی‌ان‌ان ببینید

نظر شما