شناسهٔ خبر: 66831415 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوشبین: حفظ کرسی‌های بین‌المللی مستلزم حضور مثبت است

نایب رئیس انجمن جوجیتسو ایران گفت: حفظ کرسی‌های بین‌المللی مستلزم حضور مثبت ما و کسب میزبانی مانند کشورهای دیگر است.

صاحب‌خبر -

سیدامیر خوشبین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب کرسی‌های بین‌المللی برای جوجیتسو ایران اظهار داشت: سیدحسن رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو jjif ایران به عنوان عضو افتخاری هیئت رئیسه اتحادیه آسیا انتخاب شد. این پست‌ها با توجه به شرایط میزبانی، برگزاری مسابقات و دوره‌های بین‌المللی اهدا می‌شود یا مورد تصویب قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص حضور در کمیته‌های دیگر نیز ما یک کرسی در کمیسیون ورزشکاران که مهمترین کمیسیون است، کسب کردیم. همچنین یکی از بانوان ما موفق به حضور در کمیسیون حفاظت از ورزشکاران شده که به زودی اتحادیه جوجیتسو آسیا اعلام خواهد کرد. از طرفی با توجه به صحبت‌هایی که از قبل در خصوص کمیسیون آموزش و انتخاب من شده بود، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی تصویب کرد که من و چهار نفر دیگر مسئول تشکیل کمیسیون با محوریت بنده شویم. 

مدیر فنی تیم‌های ملی جوجیتسو در خصوص اهمیت کسب این کرسی‌ها عنوان کرد: کسب این کرسی‌ها اتفاق خوبی است. پیش از نیز کرسی داشتیم و حتی در یک دوره در کمیته فنی فدراسیون جهانی جوجیتسو بودیم، اما حفظ این کرسی‌ها منوط به حضور مثبت ما و همچنین کسب میزبانی مانند سایر کشورها است. در غیر این صورت هر چه جلوتر برویم ضعیف‌تر خواهیم شد و جایگاه‌های خود را از دست می‌دهیم.

خوشبین در خصوص سطح مسابقات یادآور شد: در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا کشور قزاقستان با بیش از 250 ورزشکار شرکت کرده بود. سطح مسابقات این دوره در دو رده سنی بزرگسالان و زیر 21 سال بسیار بالا بود. وقتی در قهرمانی آسیا بیش از 30 کشور در مسابقات شرکت می‌کنند یعنی بالای 80 درصد کشورهای عضو در مسابقات حضور داشتند. در مجموع نیز بیش از 1200  ورزشکار در رده‌های سنی حضور داشتند که نشان دهنده سطح بالای مسابقات بود.

وی تصریح کرد: به جز ازبکستان، کشورهای قزاقستان، قرقیزستان هم با تمام توان روی این ورزش سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کنند. در دو سال آینده ما رویدادهای زیادی پیش‌روی خود داریم و واقعاً نیازمند حمایت هستیم. اگر این حمایت اتفاق بیفتد دوباره می‌توانیم افتخارآفرینی کنیم. مسابقات غرب آسیا شهریور ماه در اردن برگزار می‌شود و اوایل پاییز نیز مسابقات قهرمانی جهانی در یونان برگزار خواهد شد.

نایب رئیس انجمن جوجتسو ایران گفت: مهمتر از این رویدادها، مسابقات داخل سالن آسیا را داریم که 20 مدال برای جوجیتسو در سه استایل در نظر گرفته شده است. مدال‌های استایل جوجیتسو برزیلی بیشتر است، اما مسابقات در استایل فایت آقایان و بانوان نیز برگزار می‌شود. مسابقات ورلدگیمز در چین دیگر رویدادی است که باید برای آن سهمیه کسب کنیم. یک مسابقه دیگر نیز مسابقات خردسالان قهرمانی آسیا است که زیر نظر شورای المپیک آسیا در ازبکستان برگزار می‌شود. 

خوشبین در پاسخ به این سؤال که با کسب 12 مدال از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت داشتید، گفت: در بخش بزرگسالان عملکرد رضایت بخش نبود. البته دو بازیکن رنکینگ‌دار و شانس کسب مدال ما آسیب دیدند و نتوانستند ادامه دهند. با این وجود عملکرد زیر 21 سال برای بسیار امید بخش بود و مدال‌های بسیار خوبی در استایل فایت کسب کردیم. عملکرد تیم زیر 21 سال نشان داد که در دو سال گذشته در استان‌های ما کار و پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی شده است.

وی در خصوص وضعیت استقلال انجمن جوجیتسو خاطرنشان کرد: تقریباً تمام کارها انجام شده و منتظر تعیین تکلیف از سوی معاونت قهرمانی وزارت ورزش هستیم. همه موارد و گردش کار انجام شده و کارشناسان نظر داده‌اند و شخص وزیر ورزش نیز نظر مثبتی دارد. اسبقیان قبل از اعزام به قهرمانی آسیا در اردوی ما حاضر شد و با دید مثبت نسبت به این اتفاق صحبت کرد و قول‌های مساعدی داد. اگر بلاتکلیفی ما تمام شود خیلی از مسائل و مشکلات حل خواهد شد و می‌توانیم به برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت در مسابقات بپردازیم. یک دوره مسابقه داخلی نیز خردادماه در کیش داریم و برای اولین بار مسابقات نوگی با همکاری سازمان ورزش کیش برگزار خواهد شد و در کنار آن یک دوره داوری نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما