شناسهٔ خبر: 66824906 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

با اعلام باشگاه؛

ژاوی از بارسلونا اخراج شد

با اعلام رسمی باشگاه بارسلونا، ژاوی از هدایت این تیم برکنار شد. بلوگرانا با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود، پایان همکاری با این سرمربی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
ژاوی از بارسلونا اخراج شد

سایت رسمی باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای از برکناری ژاوی هرناندز از سرمربیگری این تیم در پایان فصل جاری خبر داد. در بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا آمده است: «خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، به ژاوی اطلاع داد که او فصل آینده هدایت این تیم را برعهده نخواهد داشت. او یکشنبه شب برای آخرین بار برابر سویا روی نیمکت حضور خواهد داشت. بارسلونا مراتب سپاسگزاری‌اش را از ژاوی برای اقداماتش به عنوان یک مربی ابراز می‌کند و برای او آرزوی موفقیت دارد.»

این تصمیم در حالی از سوی باشگاه بارسلونا گرفته شد که ژاوی چند ماه قبل اعلام کرده بود خودش قصد ادامه این همکاری را ندارد و مایل است در پایان فصل نیمکت این تیم را ترک کند اما پافشاری‌ها و تلاش‌های مدیران این باشگاه باعث شد که او تصمیمش را تغییر دهد و چند هفته قبل بود که لاپورتا و ژاوی در نشستی صمیمانه اعلام کردند که او فصل آینده هم هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. اگر ژاوی شخصا از بارسا جدا می‌شد، این باشگاه موظف نبود که دستمزد فصل آینده او را پرداخت کند اما آنها حالا با تصمیم به اخراج او باید دستمزد یک فصل باقی مانده از قرارداد این مربی را پرداخت کنند.

ژاوی  که سه سال پیش هدایت بارسلونا را برعهده گرفت، در آخرین بازی فصل کاتالان‌ها در لالیگا برابر سویا نیز تیم را هدایت و پس از آن با شاگردانش خداحافظی خواهد کرد. او در دوران مربیگری‌اش در بارسلونا، با این تیم قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و لالیگا را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد. او در  ۱۴۱ بازی آمار ۸۹ برد(۶۲.۷٪ برد)، ۲۳ مساوی و ۲۹ باخت را ثبت کرده است.

رسانه‌های اسپانیایی از  توافق خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا با هانسی فلیک، سرمربی پیشین بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان خبر داده‌اند. هانسی فلیک در سال 2020 بایرن مونیخ را فاتح سه‌گانه کرد و از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان انتخاب شد.

 

نظر شما